Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
Az amerikai International Data Corporation (IDC) számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat felmérése szerint robbanásszerűen növekedés előtt áll a viselhető mobil használati cikkek piaca, miután ezek az eszközök betörtek az életmód- és divatcikkek világába is.
A növekedést elsősorban divatmárka nevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő.
A másik piaci szegmens az olyan viselhető eszközöké (okos öltözék kiegészítők), amelyekre már harmadik forrásból származó alkalmazásokat is lehet telepíteni, növelni lehet így funkciógazdagságukat, de feladatukat az elsőhöz hasonlóan okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el. Ilyen például az okosóra.
A harmadik piaci szegmens pedig az olyan teljesen autonóm, minden más eszköztől független, az internethez önmaga is csatlakozni képes okos kiegészítőké, mint amilyen a Google Glass is.
Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés már csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít.
Az IDC által 50 ezer felhasználó körében világszerte végzett "ConsumerScape 360°" felmérésből a már számos ilyen eszközt piacra vitt Samsung került ki győztesen, mint a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple, Sony és Google márkaneveket.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Vége a férfi dominanciának a neten
- Apróságok a fa alá
- 7. alkalommal rendezték meg DE!-T
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Trendforduló: A mobil eszközökre támaszkodik a szórakoztató elektronikai ipar
- Adatgyárak füstjétől bűzlik az internet - Hozhatnak-e enyhülést a felhők?
- Több mint 800 ezer magyar facebookozik a munkahelyén
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Aktivizálja a nézőt az IPTV
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.