Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
A Google megtette az első lépéseket tesz azért, hogy - az EU-bíróság döntésének eleget téve - az eltárolt személyes linkek törölhetők legyenek.
A vállalat arról azonban nem nyilatkozott, mennyi időbe telik majd azoknak az internetes hivatkozásoknak az eltávolítása, amelyek a brüsszeli testület döntése értelmében "pontatlan, irreleváns, elévült vagy az adatfeldolgozás meghatározott célján túlmutató és az idő múlásával meghaladott adatokat" tartalmaznak.
A luxembourgi székhelyű EU-bíróság nehéz feladat elé állítja a céget, amelynek el kell döntenie, meddig terjed az "egyének joga arra, hogy elfelejtsék őket", és hol ér véget a nyilvánosságnak az információhoz való joga - panaszolta a Google szóvivője.
A cég egy illetékese elmondta, a bírósági határozat óta több ezer kérés érkezett a vállalathoz, amelynek keresőmotorja bonyolítja az internetes keresések több mint kilencven százalékát Európában.
Az internetes óriásvállalat emellett létrehozott egy független szakértőkből és a Google igazgatóiból álló bizottságot egy hosszú távú stratégia kidolgozására, hogy megbirkózhassanak azzal a kérdésáradattal, amely a mintegy 500 millió lakosú EU állampolgáraitól beérkezhet.
Az Európai Unió bírósága május 13-án hozta korszakos határozatát az internetes szólásszabadság és az online adatvédelem között zajló vitában.
Mióta Edward Snowden informatikus leleplezte az elektronikus hírszerzésre szakosodott amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) külföldön végzett titkos adatgyűjtési gyakorlatát, az Európai Unió erőteljesebben száll síkra az online adatvédelem szigorítása mellett. A jövő héten az EU tagállamainak adatvédelmi hatóságai kétnapos találkozóra gyűlnek össze, hogy megvitassák a luxembourgi testület májusi döntésének következményeit.
Kapcsolódó cikkek
- Lelki terror elleni portált hozott létre a Facebook
- Ingyenes szűrőszoftver a kiskorúak védelme érdekében
- Digitális erődöket épít az IT piac új szereplője, a Quadron
- A Google alapítója szerint a demokráciára jelent veszélyt az internetes kémkedés
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
- Guardian: a brit titkosszolgálat éveken át rögzítette a Yahoo webkamerás képeit
- Kihirdették a legjobb európai gyermekbarát tartalom díj győzteseit
- Hírportált indítottak Edward Snowden újságíró társai
- Snowden webbejáró segítségével gyűjtötte a titkos információkat
- Amerikai internetes cégek ismertették a nemzetbiztonsági megkeresések nagyságrendjét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.