Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
Jelentős mértékben csökkent a szociális médiát használók száma az első félévben Kínában a kormány által az internetes pletykák letörésére indított kampány nyomán - derül ki friss adatokból és elemzésekből.
A jelenség hátterében a kínai kormány által az internet megtisztítására, a pletykák és igaztalanságok letörésére tavaly májusban indított, tavaly ősszel felerősödött kampánya áll - mutatott rá a Weiboreach kutatóintézet. A kampány során eddig több százezer honlapot zártak be a hatóságok, több tízezer blog- és mikroblogfiókot függesztettek fel, köztük több tucat hírességét, véleményvezérét. A szigorítás következtében tavaly év végére a mikroblogokon való aktivitás 2011-es szintre csökkent.
Tavaly szeptemberben a jogszabályokon is szigorítottak, így meghatározott esetekben akár három évig terjedő börtönbüntetést is kaphatnak az interneten álhíreket terjesztők. Az első börtönbüntetést április közepén szabták ki emiatt, legutóbb pedig a hét közepén adták hírül a kínai újságok: bajkeverésért és illegális üzleti gyakorlat miatt hat és fél évre ítélték Tung Zsu-pin ismert bloggert.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb közösségi oldalakat és programokat blokkolnak Kínában
- Egyre nehezebb az i-közvélemény állami befolyásolása Kínában
- Iránymutatást fogadott el az Európai Unió az internetes szólásszabadságról
- Szigorodik a kínai internet szabályozása
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Gyengébb a vártnál a "kínai Twitter", a Sina mikroblog befolyásoló ereje
- Mikroblogrekordot döntött Kínában egy népszerű színész házasságtörése
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.