Díjazták MÁV-START ingyenes wifijét
Az „Év projektje” díjat nyerte el a vonatokra kiépített ingyenes wifi szolgáltatásával a MÁV-START a T-Systems Magyarország Symposiumán. Szerda este adták át a rangos elismerést a Budapesti Kongresszusi Központban. A díjmentes netezést már 770 kocsijában biztosítja a vasúttársaság.
„Év projektje” elismerésben részesült a MÁV-START Zrt. E díjra azokat az év során megvalósult, legjelentősebb projekteket jelölte a T-Systems Magyarország, amelyek nem csupán értékük vagy volumenük tekintetében számítanak az átlagosnál nagyobbnak, hanem szakmailag is valódi kihívást jelentettek az infokommunikációs vállalat számára.
A MÁV-START wifi szolgáltatása, amelyhez a Magyar Telekom biztosítja a mobilhálózatot, 2013-ban indult, népszerűségének folyamatos növekedése mellett az eddigi legtöbb havi kapcsolódást idén októberben regisztrálta a vasúttársaság, mintegy 745 ezret. Az összes csatlakozások száma már a kilencmilliót is meghaladta, eddig 770 vasúti kocsit szerelt fel a szolgáltatáshoz szükséges műszaki berendezéssel a MÁV-START. A vonatok speciális helyszínt jelentenek a wifi-antennák telepítéséhez, ráadásul több típusú járműbe kellett az eszközöket beépíteni eltérő műszaki megoldásokkal. Alapvetően az InterCity és az elővárosi közlekedés vonatait „okosította fel” a vasúttársaság, a szolgáltatás népszerűsége miatt mind több járművön téve elérhetővé az ingyenes netezést.
A díjra jelölt projekteket szakmai előadások keretében ismerhették meg részleteiben az iparág egyik legnagyobb rendezvényeként számon tartott konferencia résztvevői. Arról, hogy melyik projekt nyerje el a díjat, a Symposiumra fejlesztett mobilalkalmazás segítségével szavazhattak a meghívottak. A győztes MÁV-START Zrt. nevében a díjat Zaránd György, a vasúttársaság vezérigazgatója vette át.
Kiváló kapcsolatot alakított ki a két vállalat: döntő volt a projekt sikerében, hogy a T-Systems Magyarország és a MÁV-START munkatársai igazi partnerként tudtak együttműködni a megvalósítás során.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes országos lakossági wifi hálózat és mobilszolgáltatás a UPC-től
- Innovációs díjat nyert a G Data
- BID díjat kapott a Noreg Párizsban
- Nyolcmilliószor használták már az ingyenes wifi szolgáltatást a vasúton
- A "high-tech humanizmus" szószólója kapta a német könyvszakma békedíját
- Nagysebességű D-Link Wi-Fi mindenes iPhone 6-hoz
- Egy kézben az ország legnagyobb WiFi hálózata
- Szőr Péter-díjjal jutalmazták az ESET kutatóit
- Magyar cég a világ 40 legígéretesebb mobiltechnológiai startupja között
- Az Invitelnél kapható a Huawei MediaPad 7 Youth2
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.