Az elektronikai eszközök globális hatását kutathatják diákok egy vetélkedőn
A Magyar Természetvédők Szövetsége (MTVSZ) Láss a mélyére! - A kütyüink valódi ára címmel szervezi meg az országos programot, amelyre március 20-ig lehet jelentkezni - közölték a szervezők.
A diákcsapatok globális fenntarthatósági problémákat és kérdéseket kutathatnak infografikás feladatokon keresztül, összefüggések keresésével, vagy esettanulmányok elemzésével. Kutatásuk eredményeit iskolájukban kell majd bemutatniuk.
A vetélkedő három fordulóból áll; az egyes fordulók anyagait a csapatok elektronikus úton kapják meg, a megoldásokat szintén elektronikus úton kell visszajuttatni a szervezőkhöz. A fordulók feladatlapjai március 23-tól lesznek elérhetők a regisztrált csapatok számára.
Az országos vetélkedő 10 legeredményesebb csoportja terep-, túra- és kerékpáros felszereléseket, környezetvédelmi kiadványokat és kreatív környezettudatos játékokat nyer majd.
A 110 magyarországi környezet- és természetvédő szervezetet tömörítő Magyar Természetvédők Szövetsége 2008 óta szervezi partnereivel a Klímaőrjárat vetélkedősorozatot, amely játékos formában neveli a fiatal generációt a környezettudatos életmód gyakorlati megvalósítására. A Láss a mélyére! vetélkedő a Klímaőrjárat hagyományaira épülő újszerű, "globális nevelési vetélkedő".
További részletek és a nevezési feltételek a www.mtvsz.hu/lass_a_melyere oldalon olvashatók.
Kapcsolódó cikkek
- Imagine Cup Academy: ontják a remek ötleteket a magyar diákok
- Imagine Cup Academy: ontják a remek ötleteket a magyar diákok
- 1app mobilalkalmazás-fejlesztő verseny diákoknak
- 1app mobilalkalmazás-fejlesztő verseny diákoknak
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- Hat Infoprog versenyző kapott ösztöndíjat az SAP-tól
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
- A Google Groundon lesz a Skool kéthetes nyári tábora
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.