Vállalkozások: mobilalkalmazásod mondja meg, hogy ki vagy

forrás: Prím Online, 2015. április 30. 14:20

Az Oracle felmérése szerint az Y generáció tagjai nem használnának egy terméket vagy szolgáltatást, ha a gyártó alkalmazása nem nyeri el tetszésüket

Az Oracle új tanulmánya szerint az Y generáció közel 55%-a nyilatkozott úgy, hogy egy rosszul működő mobilalkalmazás miatt kevésbé használnák az adott vállalat termékét vagy szolgáltatását.

A „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation” címmel megjelent jelentés szerint a millenniumi vagy ezredfordulós nemzedéknek is nevezett Y generáció 39%-a kevésbé ajánlaná mások számára a gyenge mobilalkalmazással rendelkező vállalat termékeit vagy szolgáltatását, 27% pedig emiatt negatív visszajelzést is adna.

Ezek az eredmények azt mutatják, hogy ha a vállalatok jelenlegi és jövőbeli ügyfeleiknek nem biztosítanak megfelelő felhasználói élményt kínáló, a márkaértéket pontosan tükröző mobilalkalmazásokat, akkor elidegeníthetik az Y generáció tagjait maguktól, akik inkább a jobb mobilalkalmazásokat kínáló vállalatokhoz fordulnak.

 „A vonzó és személyre szabott felhasználói élmény az új fegyver az Y generációs ügyfelek megszerzéséért és megtartásáért vívott harcban. Azok a vállalkozások, amelyek nem tudnak kellemesebb, jól használható és megfelelő mobilélményt – és ezen keresztül több értéket – adni ügyfeleiknek, azoknak kevés esélyük van a győzelemre” – mondta Suhas Uliyar, az Oracle Mobile Strategy and Product Management alelnöke.

A jelentésből az is kiderül, hogy az Y generáció tagjai elzárkóznak a kéretlen, a személyes igényeik szempontjából irreleváns értesítések elől, azonban boldogan fogadják a támogatást valamilyen értéknövelt kommunikáció formájában.

A korosztály 73 százaléka szívesen vásárol valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobilalkalmazások használatával. A válaszadók 71 százaléka örömmel intézi számlafizetéseit, 65 százalék pedig szívesen küld visszajelzéseket és panaszokat a vállalkozásoknak mobilalkalmazásokon keresztül.

A célcsoport több mint fele (56%) tehát nem kér mobiltelefonos értesítéseket, és ugyanennyien nem is reagálnak ezekre, annak ellenére, hogy közel 50% szerint a kapott értesítések személyre szabott üzenetek voltak.

„A számlák kezelése vagy a szolgáltatási problémák bejelentése mobilalkalmazáson keresztül bizalmi kapcsolatot jelent a felhasználó és a márka vagy szolgáltató között. Az értesítések esetében teljesen más a történet. A szervezeteknek olyan alkalmazás alapú szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyek megtalálják a középutat a segítőkészség és a túlzott fontoskodás között. Csak így juthatunk el a fiatalokhoz anélkül a mobilalkalmazásokon keresztül anélkül, hogy elidegenítenénk őket” – tette hozzá Suhas Uliyar.

Az ázsiai és csendes-óceáni térség (APAC) fiataljai sokkal előrébb tartanak az alkalmazások használatában, méghozzá leginkább a munkához kapcsolódó alkalmazások vagy más „komolyabb” funkciók esetén.

Az ázsiai és csendes-óceáni térségben élő Y generáció tagjai közül mintegy háromszor annyian tartják nélkülözhetetlennek a munkához kapcsolódó alkalmazásaikat, mint az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadói, és ugyanennyien gondolkodnak így a biztonsági alkalmazásokról is. A generáció tagjai mintegy 20-25 alkalmazást töltenek le, és míg az APAC régióban a felhasználók 40%-a átlagosan 5 alkalmazásért fizetett már, az EMEA régióban és Észak-Amerikában ez csak a válaszadók 25%-ára igaz.

Globális szinten a kutatás eltéréseket mutat az okostelefonra fejlesztett és a táblagépekre készült alkalmazások használata között is. Miközben sokat használják a táblagépüket, az alkalmazásokhoz való hozzáféréshez továbbra is a mobiltelefonjaikat veszik igénybe. Például a generáció 61%-a mobiltelefonján található alkalmazás segítségével töltött fel médiafájlokat, és csak közel 35%) használta erre táblagépét. Ha pénz szeretnének küldeni egy barátjuknak, akkor 48% használ mobiltelefonos alkalmazást és csak 22% hagyatkozik a táblagépére.

„Tisztán látható, hogy még sok innovációnak van helye a táblagépes és phablet alkalmazások területén, így az a vállalat, aki ki tudja használni ezt a rést, jó pozícióba került egy még mindig növekvő piacon. Azonban az okostelefonos és a táblagépes alkalmazások nem fejleszthetőek egymástól függetlenül. A Y generáció tagjai közül sokan használnak több eszközt, így a vállalkozásoknak egységes, magas színvonalú alkalmazásokat kell gyártaniuk az összes ilyen eszközre egyszerre, hogy igazi értéket adhassanak a felhasználók számára” – mondta Suhas Uliyar.

 

Kulcsszavak: trend mobilalkalmazás

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59