A meghekkelt autó esete az autóiparral
Kiberbiztonsági szakértők az interneten kommunikáló járművek biztonsági kockázatainak demonstrálása céljából több kilométer távolságból átvették az irányítást egy mozgásban lévő autó vezérlő elektronikája felett annak vezeték nélküli adatátviteli kapcsolatain keresztül.
A szakemberek teljesítménye annyiban új, hogy korábban csak vezetékes kapcsolaton keresztül tudták felülbírálni a jármű vezérlőrendszerének utasításait.
Médiajelentések szerint az érintett modell, egy Jeep Cherokee gyártója, a Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) meglehetősen rossz néven vette és közleményben ítélte el az akciót, mivel szerinte azzal csak rosszhiszemű hekkereknek adtak ötleteket. „Az FCA semmilyen körülmények között nem támogatja és nem tartja elfogadhatónak olyan útmutató közzétételét, amely lehetővé teszi egy jármű irányítási rendszere feletti illetéktelen és törvénytelen ellenőrzés átvételét” – írja az FCA közleménye.
Az akciót végrehajtó két informatikus, a Twitter fejlesztője, aki korábban az amerikai nemzetbiztonsági ügynökségnél, az NSA-nál dolgozott, valamint az IOActive kiberbiztonsági vállalat igazgatója, a Wired magazinban publikált videóban mutatta be módszerét a jármű irányításának az átvételére.
A szakemberek az FCA közleményére azzal védekeztek, hogy a közvélemény figyelmének felkeltésével igyekeznek előrelendíteni a járműbiztonság fejlődésének az ügyét. „Ugyanaz a célunk (mint az autógyáraknak): megvédeni a járművezetőket a kibertámadásoktól” – szögezte le Charlie Miller, aki korábban rendszerfeltörő eszközöket fejlesztett az NSA számára.
A művelet persze az NSA figyelmét sem kerülte el. „A Chrysler.exe összeomlott, zárja be a programot, tárcsázza a 911-et” – közölte nem csekély malíciával fűszerezve hétfőn az ügynökség Twitter üzenetben.
A probléma persze nem korlátozódik a demonstrációra kiszemelt Chrysler autógyár modelljeire, hiszen minden autógyár minden új modellje ki van téve az irányítási rendszer feltörése veszélyének. Az autóipar tudatában van a problémának és annak is, hogy biztonsági szempontból el vannak maradva a számítástechnika egyéb területei mögött, különös tekintettel a dolgok internete és az M2M (gép-gép közötti kommunikációs) technológia rohamos terjedésére.
Kép: wired.com
Kapcsolódó cikkek
- Egyre többször a kkv-kat veszik célba a hackerek
- A United Airlines több millió mérföldet ajándékozott a biztonsági réseket megtaláló hackereknek
- Keddig tart a kezdeményes regisztráció az idei Hacktivityre
- Önálló szervezeti egységgé alakítanák az izraeli hadsereg kiberhadviselést folytató erőit
- Izrael tagadja, hogy köze lenne az évszázad kémprogramjához
- Közös oktatási kezdeményezést indított a Kaspersky Lab és az ISA
- Kínai hekkerek négymillió amerikai munkavállaló adatait szerezték meg
- Négymillió amerikai kormányalkalmazott adatait lopták el hackerek
- Így módosíthatják a hackerek a videoközvetítéseket a városok biztonsági kamerarendszereiben
- Célzott kibertámadásokkal hatolnak be a Dél-kínai-tenger körüli országok rendszereibe
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű, teljesen elektromos járműveket gyártó vállalatának. Az előző évben ez a szám tízből kilenc volt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben (APAC) a prémium gumiabroncsgyártó első ízben látja el az első öt legnagyobb volumenű elektromos járműgyártót elsőszerelésű autógumikkal. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), valamint az amerikai kontinensen a vállalat emellett meg tudta tartani erős pozícióját: az öt legnagyobb volumenű gyártó továbbra is a Continental abroncsokban bízik.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.