Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban
Az internetes vásárlás sokkal gyorsabban növekszik, mint "bármi más", ebben a szektorban az előző évhez képest erre az évre nagyjából 30 százalékos bővülés várható - mondta Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorfolyamában.
Glattfelder Béla az M1-en azt mondta: már több mint két éve növekszik a magyarországi kiskereskedelmi forgalom. Az államtitkár szerint ez a nagymértékű vásárlói bizalommal függ össze. Az emberek bíznak abban, hogy jövedelemnövekedésük a jövőben is fennmarad, emellett Magyarországon folyamatosan nőttek a bérek, nőtt a foglalkoztatottság. Van miből vásárolniuk az embereknek - szögezte le Glattfelder Béla, aki szerint ez mind a kiskereskedelmi forgalom bűvölését segíti.
Az államtitkár kitért arra is, hogy az emberek egyre kevésbé vesznek részt személyesen a vásárlásban, az internet olyan értékesítési forma, amellyel egyre többen élnek. A számítások alapján idén nagyjából 30 százalékkal több árut vásárolnak az emberek interneten, mint egy évvel korábban.
A KSH adataiból az is kiderült, hogy az előző évhez képest a könyv- és újságértékesítés 1,4 százalékkal csökkent. Az államtitkár elmondta: nem csak az árukat, a híreket is egyre többen az interneten szerzik be.
Kapcsolódó cikkek
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- A Bónusz Brigád internetes kereskedő forgalma 50 százalékkal nőtt tavaly
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- Hogyan nyissunk saját webáruházat
- Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Hogyan érvényesítsük a garanciát külfödön online vásárolt termék esetén?
- Csak biztonságos, ismert weboldalról rendeljünk
- Kína: több mint kétezer milliárd dolláros internetes kereskedelmi forgalom
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.