Letöltés, streaming, tévézés: nagykanállal fogyasztják a magyarok a videós tartalmakat

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 21. 15:23

Soha nem látott népszerűségnek örvend hazánkban az online videótartalmak fogyasztása. Egy év alatt két és félszeresére nőtt azoknak a magyaroknak a száma, akik legalább hetente streamelnek filmeket, sorozatokat vagy más videókat, és többen választanak fizetős tartalomszolgáltatást is – derül ki a Samsung Techonomic Index 2015-ös kutatásából. Akik fizettek online tartalomért, átlagosan havi 3327 forintot költöttek streamingre. Hétből egy válaszadó naponta néz filmet okostelefonon, tableten, vagy PC-n, de továbbra is a tévéé a főszerep, amelyet a magyarok 84%-a kapcsol be minden egyes nap, és amely előtt átlagosan közel három órát töltünk naponta.

A streaming az új divat

Átalakítja a film és sorozatnézési szokásainkat a gyorsabb internethez való hozzáférés, és az egyre több internethez kapcsolódó okoseszköz, köztük az okostévék terjedése. A Samsung összeurópai kutatása, a Samsung Techonomic Index adatai szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57%-ra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé vagy videó tartalmat, a magyarok egynegyede pedig már napi rendszerességgel nézi így kedvenc filmjeit vagy sorozatait.

 



Kisebb mértékben a videóletöltés népszerűsége is növekedett 2014-hez képest: 8 százalékponttal 48%-ra emelkedett azok aránya, akik legalább heti rendszerességgel töltenek le sorozatokat, filmeket és más videókat a netről – az összes válaszadó 16%-a teszi ezt minden nap.

Mindez azt is jelent, hogy a legnépszerűbb netes tartalmak és szolgáltatások a filmnézéshez kapcsolódnak, megelőzve a zenei tartalmak fogyasztását is (heti rendszerességgel magyarok 49%-a hallgat online zenét, és 47%-a tölt le zenéket legalább hetente).

Továbbra is a tévéé a főszerep

Ma már fontos szerepet játszik az okostelefon, tablet, illetve a PC és a laptop is a videós tartalmak fogyasztásában: ezeken az eszközökön a magyarok 40%-a szokott filmeket és sorozatokat nézni – hétből egy válaszadó pedig napi rendszerességgel teszi ezt. Átlagosan 1-1 órát töltenek vele azokon a napon, amikor ezeket az eszközöket választják videó nézéshez.

Az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése ellenére azonban továbbra is a televízió a magyarok kedvence: a válaszadók 84%-a kapcsolja be minden nap a tévét, amivel egy-egy használati napon átlagosan közel három órát (2 óra 50 percet) töltenek el, 28 perccel többet, mint 2014-ben.

 



A Samsung felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 13%-a tervezi új tévé beszerezését a következő három hónapban – ennél csupán új mobiltelefont szeretnének többen vásárolni (23%). Összehasonlítva más elektronikai és háztartási eszközökkel, a televízió esetében a legfontosabb érv, hogy nagyobb tudású, modernebb modellre szeretnék cserélni a jelenlegit (a tévé vásárlást tervezők 25%-a jelölte ezt az okok között)..

Egyre népszerűbbek a prémium tartalmak


„A modern technológiák, az internethez kapcsolódó okos eszközök új távlatokat nyitottak az otthoni szórakozásban, ami a magyarok tévénézési szokásait is átalakítja. Az egyre gazdagabb és jobb minőségű tartalmak miatt jelentős igény van a modern, okos funkciókkal is rendelkező televíziókra, amelyeken közvetlenül elérhetőek az online tartalmak. Mindez azzal is jár, hogy egyre több magyar fizet is a prémium tartalmakért: 2015-ben minden negyedik magyar fizetett online (streaming) televíziós szolgáltatásért és minden ötödik videó letöltésért. Akik fizettek már online taralomért streamingre átlagosan 3327 forintot, letöltésre átlagosan 2744 forintot költöttek egy hónapban” – mondta el Nyilas Orsolya, Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője a kutatást értékelve.

A Samsung a folyamatos innováció mellett partneri együttműködések révén is arra törekszik, hogy a tévézés élményének új szintjét biztosítsa vásárlóinak. Ennek egyik eredménye, hogy 2015. augusztus végétől már a Samsung Tizen operációs rendszerű okostévéin is elérhető Magyarországon az HBO GO alkalmazása, amelynek segítségével – havi előfizetési díj ellenében – hozzá lehet férni az HBO GO videótárában elérhető több száz órányi tartalomhoz.
 

Kulcsszavak: videó média Samsung

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55