Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
„Nem mindegy azonban, hogy ez hogyan történik. Sokan átesnek a ló túloldalára és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas, hiszen szinte mindenkihez el lehet vele jutni. Ez azonban nem így van” – véli Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. „Való igaz, hogy a Facebook a tömeges toborzások megkerülhetetlen eszköze lett. Egy nagy áruházlánc esetében a facebookos toborzási kampányunk hatására augusztusról szeptemberre 33%-kal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13%-os volt a növekedés. Ez önmagáért beszél. Mégis, az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni. Mekkora a célcsoport? Mennyire lehet finomra hangolni a lehetséges jelöltek elérését? Mi lehet az állásokra történő jelentkezés mozgatórugója? Mi úgy látjuk, hogy a direkt keresések esetében a Facebook nem csodarecept, hanem a direkt megkeresések melletti, azokat kiegészítő eszköz lehet” – mondta Hadi László.
Mark Zuckerberg nemrég történt bejelentése szerint a Facebooknak világszerte 1,5 milliárdos az aktív felhasználói tábora. Augusztus végén fordult elő először, hogy egy nap alatt 1 milliárdnyian jelentkeztek fel a legnagyobb közösségi oldalra. Itthon is az egyik legnagyobb közösség a facebookosoké, a felhasználók száma Magyarországon már meghaladta az 5 milliót.
A HR szakma körében fontos eszköznek tekintett LinkedIn ennél lényegesen szűkebb kört fed le, Magyarországon a becslések szerinte mintegy 500 ezren használják. A tagok elsősorban a szakmai kapcsolattartás és kapcsolatépítés terepének tekintik a LinkedInt.
„Tapasztalatunk szerint hiába vannak jelen itt a magasabb képzettségűek, megszólításuk és motiválásuk egyáltalán nem egyszerű. A LinkedIn felhasználók zöme ugyanis nem keres aktívan állást. Egy Facebookra tervezett, kreatív, vonzó és sok megosztást kínáló álláshirdetés sokkal nagyobb eséllyel vezet sikerre, akár még a magasabb pozíciók esetében is. Egyik legutóbbi megbízásunk során a hagyományos „fejvadász” munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt 7-7 vállalati jogász jelöltet tudtunk az ügyfélnek felsorakoztatni. Végül az ügyfél választása egy olyan jelöltre esett, aki a Facebook kampányra figyelt fel, és az alapján jelentkezett” – mondta Hadi László, a JobGroup részét alkotó BrandJob ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Offline programok is várják az érdeklődőket az ELTE online állásbörzéjén
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- 24 óra alatt egymilliárdan használták a Facebookot
- A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók
- Új közösségi oldal: mindenki dolgozzon ott, ahol jól érzi magát!
- A magyarok használják leginkább álláskeresésre a közösségi oldalakat
- Új algoritmussal újít a Facebook
- Instant Article – azonnali hírek a Facebookon
- A pénznél is többet érnek adataink a Facebooknak
- Törli a Facebook az inaktív rajongókat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális gyermekvédelmi konferenciát szervezett az NMHH és az ELTE
A szabályozás területén megindult fejlődés Európa és Magyarország számára is kiemelten fontos, csak ez teremti meg a lehetőséget a gyermekek szexuális kizsákmányolásának feltárásához, és teszi lehetővé, hogy a bántalmazás önkéntes bejelentése és a monitorozási kötelezettség közösen segítse a gyermekek védelmét az online térben. Többek között ez is elhangzott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar által a gyermekek online bántalmazása elleni védekezésről szervezett konferencián.
Hozzuk ki a legtöbbet okostelefonunk hangzásából!
A hétköznapok elengedhetetlen részeként okostelefonunk egy kifejezetten kényelmes eszköz, amit számos dologra használhatunk. Akár csak telefonálunk, akár filmet vagy sorozatot nézünk, esetleg megbeszélésen veszünk részt vagy zenét hallgatunk, fontos, hogy a legjobb minőségű hangot kapjuk. A HONOR friss tippei ebben segítenek.
A világ 600 legjobb fiatal egyeteme közé került a Széchenyi-egyetem
Az 501–600. helyen szerepel a győri Széchenyi István Egyetem azon a ranglistán, amelyet a Times Higher Education (THE) május 14-én tett közzé a világ legjobb fiatal egyetemeiről. Az intézmény újabb sikere mögött erősödő kutatási teljesítménye, valamint szoros ipari és nemzetközi kapcsolatai állnak.
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
A HUAWEI Pura 70 Ultra a DXOMARK történetének legmagasabb pontszámmal rendelkező kamerás okostelefonja
A HUAWEI Pura 70 Ultra lett a legjobb okostelefon-fényképező a DXOMARK független tesztlabor szerint. A Huawei nemrégiben mutatta be legújabb zászlóshajó-készülékét, amely rögtön átvette a vezetést a szaklabor okostelefon-kamera rangsorában. A Pura 70 Ultra hátlapján egy 50 megapixeles Ultra Lighting főkamera kapott helyet változtatható rekeszértékkel és optikai képstabilizátorral, továbbá egy 40 megapixeles ultraszéles látószögű kamera és egy 50 megapixeles Ultra Lighting makró telefotó-kamera, elöl pedig egy 13 megapixeles szelfikamera.