A világ egyik vezető digitálismarketing-cégét veszi meg a Telenor Csoport

forrás: Prím Online, 2016. február 5. 11:34

Az amerikai Tapad által kifejlesztett digitális technológia lehetővé teszi, hogy a hirdetők képesek legyenek beazonosítani az internetezőket akkor is, ha különböző eszközökön – például okostelefonon, laptopon, táblagépen – keresztül böngésznek, így felhasználási szokásaik hatékonyan mérhetők.

A New York-i székhelyű Tapad a világ egyik vezető digitális marketinges technológiákkal foglalkozó vállalata, pedig csupán hat évvel ezelőtt alapította norvég elnök-vezérigazgatója, Are Traasdahl. A vállalat megvásárlásáról január 29-én írt alá megállapodást a Tapad a Telenor Csoporttal, amely 360 millió dollárt fizet mintegy 95 százalékos tulajdonrészért, míg a fennmaradó 5 százalék Traasdahl és a cég műszaki igazgatója, Dag Liodden tulajdonában marad.

 

A Tapad Device Graph nevű technológiájával a Telenor Csoport egyedi digitális adatelemzési kompetenciákra tesz szert. Ahogy a mellékelt videóból is kiderül, ez a technológia a felhasználói szokások hatékony felmérését teszi lehetővé. Míg a hagyományos analitikák esetében nem lehetséges megállapítani, ha egy felhasználó több eszközről – például laptopról, okostelefonról, táblagépről internetezik, vagy éppen okostévét, játékkonzolt használ.

 

A Device Graph bonyolult adatmodellezési algoritmusai képesek megállapítani, ha egy felhasználó több eszközt használ, és ennek megfelelően célzott hirdetésekkel kiszolgálni őt – természetesen az adatvédelem teljes tiszteletben tartása mellett. A technológia megszerzésével a Telenor a mobilhirdetések piacán is jócskán megerősíti pozícióját, ami azért fontos, mert ez most a teljes hirdetési piac leggyorsabban bővülő szegmense.

 

 

„A Tapad felvásárlása nyomán a Telenor Csoport jelentős pozícióra tesz szert a digitális hirdetési és analitikai megoldások piacán, és biztosítja kompetenciáját a digitális marketingmegoldások és analitikák terén is. Úgy vélem, hogy az új technológia ahhoz is hozzájárul majd, hogy továbbfejlesszük az alapvető távközlési szolgáltatásaink mellett egyre fontosabbá váló digitális szolgáltatásainkat is. E révén pedig képesek leszünk jobban megérteni ügyfeleink viselkedését, és megteremthetjük az alapjait annak, hogy új piacok felé nyissunk” – nyilatkozta Sigve Brekke, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.

 

A Tapad 13 amerikai és európai nagyvárosban tart fenn képviseletet, és összesen mintegy 160 alkalmazottja van. A felvásárlást még az illetékes hatóságnak is jóvá kell hagynia, de ez várhatóan még 2016 első negyedévében lezárulhat. A Tapad az akvizíciót követően is önállóan működő cég marad, és továbbra is Are Traasdahl és Dag Liodden vezetése alatt folytatja működését.

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09