Te mennyire vagy onlány?
Népszerű az online vásárlás, de még mindig inkább az áruházakat választják a magyar nők, ha műszaki cikkeket keresnek. A férfiak körében népszerűbbek a webáruházak, de a nagyobb beruházások alkalmával – mint például a televíziók – ők is inkább a hagyományos utat járják – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.
A felmérés eredményeiből látható, hogy a háztartási kisgépek – kávéfőző, vízforraló, vasaló, mikrohullámú sütő – webáruházból való vásárlására a nők hajlanak jobban, más termékek esetében inkább kipróbálják a kiszemelt eszközt és az áruházakban vásárolják meg.
Érdekesség, hogy ezeknél az eszközöknél jellemzően a vidéken élők – a következő fél évben háztartási kisgép vásárlását online tervezők 83 százaléka – választják a webáruházakat, feltehetően a „fotelból vásárlás” kényelme, és a sok áruháznál elérhető ingyenes házhozszállítás teszi olyan vonzóvá számukra ezt a lehetőséget.
„Az e-kereskedelem térhódítását a Media Marktnál is érezzük, a három éve indított webáruházunk az elmúlt évben kétszámjegyű növekedést ért el. Ezt a kényelmi szolgáltatást egyre többen veszik igénybe a vásárlóink közül, azonban – jellemzően a nagyobb, drágább termékek esetében, mint a hűtőszekrény, televízió, tűzhely – sokan tartják fontosnak, hogy szakértői segítséget kapjanak, és a helyszínen vizsgálhassák meg a vásárolni kívánt terméket”- mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.
Legkevésbé laptop vásárlásnál hajlanak arra a hölgyek, hogy az interneten vásároljanak, itt a legnagyobb a különbség a két nem vásárlási szokásai között. Valószínűleg ebben az esetben sokkal inkább a helyszínen elérhető szakértői segítség az, ami miatt ellátogatnak valamelyik áruházba.
A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság 1000 fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Az igazi áttörés még várat magára, de a magyar vállalatok is nyitnak az IoT irányába
- Programozható mobilhálózat kutatás Budapesten
- Több mint százmillió sikeres mobiltranzakciót indítottak a Cellum rendszerén keresztül
- A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
- A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
- Gondolkodóvá teszi a drónokat a magyar fejlesztés
- Internetes felmérés az autizmusról
- Többet költünk online játékokra
- Rekord a hazai bankkártyás fizetésben
- A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása
Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.