Digitalizáció: a cégeknek költségcsökkentést, a fogyasztóknak minőségjavulást hoz
A vállalatok a digitalizációban rejlő legnagyobb lehetőségnek a hatékonyságnövelést látják a maguk számára. Ugyanakkor a digitalizáció segítségével javítani tudják a termékeik és szolgáltatásaik színvonalát, ami a vevőiknek jó – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners felmérése, amelyben 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató német cégek vettek részt.
A legtöbb vállalatnál – a megkérdezettek 90 százalékánál – állították, hogy a digitalizáció hatékonyságjavulást hoz a vállalatirányításban. Szintén nagyon sokan – 80 százalék fölötti arányban – remek lehetőséget látnak a mobil megoldások alkalmazásában, továbbá abban, hogy a pontosabb adatgyűjtés, feldolgozás és elemzés révén megalapozott és jövőorientált döntéseket tudnak hozni.
A felmérés majdnem minden résztvevője arról számolt be, hogy a digitalizáció hatására csökkentek a költségek és javult a termelékenység. Elsősorban IT folyamatokat kellett gyökeresen átalakítani, de logisztikai és értékesítési folyamatokon is jelentősen változtattak.
A vállalatok több mint háromnegyede tudta a korábbinál jobban hozzáigazítani a termékeit, illetve szolgáltatásait a vevők igényeihez. Emellett a digitalizációnak hála lerövidítették a szállítási határidőket, az ügyfélszolgálatot pedig könnyebben lehet elérni, mint korábban.
Az effajta eredményekért a vállalatok megszenvednek. A válaszadók 97 százaléka számolt be olyan nehézségekről, amelyekkel a digitalizáció következtében kellett szembenézniük. Időhiányban szenvedtek, érdekkonfliktusok alakultak ki, kommunikációs problémák léptek fel. Szervezeti változtatásokra is rákényszerültek: az elmúlt két évben minden második cégnél átalakultak a felelősségi körök.
Ha az egyes ágazatokat nézzük, akkor a fogyasztási cikkek gyártói és a kereskedelmi vállalkozások haladtak leginkább előre a digitalizációval. Ugyanakkor az autógyártók, az iparcikktermelők és a high tech cégek lemaradtak az átlagtól.
A felmérésről:
A legkülönfélébb ágazatokban tevékenykedő, 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató német vállalatoknál 200 döntéshozót kérdezett meg a digitalizációról az IFUA Horváth & Partners megbízásából a Forsa független piackutató cég.
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Újabb európai épületben állítják üzembe az intelligens lámpatesteket
- IDC: a Xerox idén is vezető munkafolyamat szolgáltató
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
- Internet Hungary: megvan az ember helye is a jövő gépek uralta világában
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Bankszektor: fiókbezárások, díjemelés és online térnyerés - sajtóközlemény
- Dübörög az online szektor
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.