A Huawei bejelentette a világ első grafénnel továbbfejlesztett lítium-ionos akkumulátorát
Az új készülékek élettartama megduplázódik és magas hőmérsékleten is működőképesek
A Huawei jelentős áttörést jelentett be az akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásában: a világ első grafén segítségével létrehozott lítium-ionos akkumulátorát, amely kétszer olyan hosszú élettartammal bír, mint a hagyományos lítium-ionos energiaforrások. Az új megoldás emellett 60°C hőmérsékletű környezetben is működik, amely 10°C-al haladja meg az akkumulátorok jelenlegi tűréshatárát.
A bejelentést a Huawei Központi Kutatóintézete alá tartozó szervezet, a Watt Laboratórium tette a Japánban idén 57. alkalommal megrendezett Battery Symposiumon.
A rendezvényen a Watt Laboratórium vezető kutatója, Dr. Yangxing Li elmondta, hogy három technológiának köszönhető a grafén segítségével fejlesztett lítium-ionos akkumulátorok terén elért áttörés. Egyrészt egy speciális adalékanyagnak, amely megakadályozza az elektrolitok magas hőmérsékleten történő bomlását. Másrészt katódként módosított nagy kristályú NMC anyagokat használnak, amely a katódpor hőstabilitását növeli. Harmadrészt pedig a grafén a lítium-ionos akkumulátor hatékonyabb hűlését teszi lehetővé.
„Magas hőmérsékletű környezetben végeztünk teszteket, amelyek kimutatták, hogy azonos működési paraméterek mellett a grafén segítségével továbbfejlesztett lítium-ionos akkumulátor 5°C-kal alacsonyabb hőmérsékletű, mint a hagyományos lítium-ionos energiaforrások” – hangsúlyozta Dr. Li. A szakember hozzátette, hogy 60°C-os környezetben kétezer feltöltés után a grafénnal továbbfejlesztett lítium-ionos akkumulátorok kapacitásának 70 százaléka megmarad. Kétszáz napon keresztül 60°C-os környezetben tárolva az akkumulátor kapacitásának csupán kevesebb, mint 13 százaléka vész el.
A Huawei kutatási eredményei nagy jelentőséggel bírnak a kommunikációs bázisállomások tároló rendszereinek esetében: az olyan régiókban, ahol magas a hőmérséklet, a szabadtéri bázisállomásokat működtető akkumulátorok életideje akár négy évnél is többre emelkedhet. Ezek az akkumulátorok magas hőmérsékleten is biztosítják az elektromos járművek nagy teljesítményét az egyes feltöltésekkel, valamint a drónok biztonságos működését is biztosítják, amelyek gyakran termelnek nagy mennyiségű hőt.
A tavalyi, 56. alkalommal megrendezett Battery Symposiumon a Huawei Watt Laboratóriuma bemutatta gyorstöltő technológiáját, amely egy 3000mAh-s akkumulátort mindössze 5 perc alatt 48 százalékra tud feltölteni. Dr. Li szerint a Huawei hamarosan egy rendkívül gyors töltést kínáló készüléket fog bejelenteni.
A grafénnal továbbfejlesztett akkumulátorról videó:
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei Mate 9 december elejétől elérhető Magyarországon, 3-3-3 garanciával
- 2025-re 100 milliárd digitális kapcsolatot kell felvértezni a támadások ellen
- Gyorstöltővel érkezett meg az új, kék színű Huawei P9
- A Huawei bemutatta új, Mate 9 okostelefonját
- A Huawei TalkBand B3 okoskarkötő novembertől kapható Magyarországon
- Huawei: Az ultra-szélessávú hálózat lesz a jövőbeli, intelligens világ egyik sarokköve
- A Huawei 16 helyet lépett előre az Interbrand Legjobb Globális Márkák listáján
- Átadták a Széchenyi István Egyetem szuperszámítógépét
- Közös kutatás-fejlesztési központot nyit a Huawei és a Leica
- Forgalmazói szerződést kötött a Huawei Magyarország az ABC Datával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.