Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
Sok fejfájástól kíméli meg magát, aki nem hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást
Időben érdemes megvenni a megyei és országos éves autópálya-matricákat, mert az év eleji rohanásban könnyen elfelejti az ember, a bírság pedig több tízezer forintra rúghat. Tavaly a Simple alkalmazással mintegy 50 000 autópálya-matricát értékesítő OTP Mobil adatai szerint sokan az utolsó pillanatban, vagy már csak későn kapnak észbe.
Jelentős forgalomnövekedésre készülnek az év elején a Simple appot fejlesztő OTP Mobil Kft-nél, hiszen január 31-én lejárnak a 2016-ban a tavalyi évre érvényes éves megyei és országos autópálya-matricák. „Az adatainkból az látszik, hogy sokan csak az utolsó pillanatban vásárolják meg autópálya-matricájukat, amivel a bírság lehetőségét kockáztatják.” – mondta el Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője. Fontos azonban tudni, hogy az érvényes matricának már a pályára lépés időpontjában meg kell lennie, nincs lehetőség azt utólag pótolni.
A Simple alkalmazással heti vagy havi érvényességű jogosultságot vásárlók 17%-a gondolkodott előre, de ők is jellemzően csak három nappal az úthasználat előtt vették meg matricájukat. Tavaly összesen 5900 darabot vettek meg előre az autósok, míg több mint 28 ezer heti és havi matricát inkább aznap, kevéssel a pályára való felhajtás előtt váltottak meg az appon keresztül.
A 2017-es éves, havi és heti matricák is megvásárolhatók a Simple alkalmazáson, vagy a www.simple.hu weboldalon keresztül. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója.
A személygépkocsik után fizetendő útdíjak 2017-ben változatlanok maradnak és a fizetős utak száma sem változik, csak a hálózat bővült: 2016-ban átadták az M43-as és M85-ös gyorsforgalmi utak új szakaszait.
A Simple alkalmazást használók tavaly összesen 48 512 db autópálya-matricát vásároltak. Az éves matricákból fogyott a legtöbb (14 300 db), összesen 8 300-an vásároltak ilyen úthasználati jogosultságot. Egy-egy tranzakció alkalmával pedig átlagosan mintegy 5 500 Ft-ot költöttek a felhasználók. A matricavásárlást illetően az év eleje mellett a legmozgalmasabb időszaknak a nyári hónapok számítanak, különösen a július és az augusztus.
Mivel az applikáció alkalmas vállalati bankkártya kezelésére és a magánautó mellett a flottagépjárművek nyilvántartására is, egyre nagyobb a céges felhasználók aránya. Az összes autópálya-matrica értékesítés 12 százaléka hozzájuk kötődik, ez tavaly 5 000 céges autóra vásárolt matricát jelentett.
Az úthasználati jogosultságot vásárlók több mint fele az alkalmazás egyéb szolgáltatásait is kipróbálta, legtöbben a parkolást választották (43%), amely olcsóbb megoldást jelent az SMS-ben történő fizetésnél. Illetve népszerű szolgáltatás még a mozijegyvásárlás és az ételrendelés is.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 20 ezer éves sztrádamatrica kelt már el elővételben
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- Éves autópálya-matricák már elővételben is
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
- Magyar cég Bluetooth-os garázsnyitója elsőként nyerheti el az Apple tanúsítványát
- Újított az Uber
- Útjára indul a közösségi filmajánló applikáció
- A Samsung programmal ösztönzi a Tizen-alapú mobilalkalmazás-fejlesztést
- Új mobilalkalmazás segíti a cukorbetegeket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.