Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában
A Ricoh Europe által megrendelt legújabb kutatás szerint az európai középvállalatok munkavállalóinak túlnyomó többsége 2017-ben a munkában betöltött szerepének változását várja.
Az 50-500 munkavállalót foglalkoztató vállalatokban dolgozó válaszadók 96%-a egyetért abban, hogy a digitális szakadék, a gazdasági bizonytalanság és a szabályváltozások a munkájukat befolyásoló legfontosabb tényezők. Azonban optimisták, és szilárdnak érzik pozíciójukat. Mindössze 8%-uk gondolja, hogy munkahelyet vált, és csupán 12% lát kevesebb karrier lehetőséget 2017-ben.
A kutatásban részt vevő 790 középpiaci munkavállaló többsége 2017-ben szeretne elmozdulni a kreatív erőforrás-gazdálkodás és a technológia által támogatott munkamódszerek felé.
- 57%-uk várja, hogy cége még kreatívabb módon használja ki a rendelkezésére álló erőforrásokat
- 62%-uk úgy véli, cégének fejlesztenie kellene a folyamatokon és a meglévő technológiákon
- 64%-uk egyetért abban, hogy az új technológiák jelentős mértékben javítják az együttműködési lehetőségeket
A középpiaci munkavállalók 58%-a bízik abban, hogy vállalata az évet a jelenleginél erősebb pozícióban zárja majd.
David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója elmondta: „Az európai középvállalatok strukturális, erőforrás-jellegű és magatartásbeli kihívásokkal néznek szembe. Ennek ellenére a változások jelenlegi periódusára nem szabad fenyegetésként tekinteni. A gazdasági bizonytalanság valószínűleg folytatódik, a kkv-knak viszont előre kell lépniük. A munkavállalók tudatában vannak e ténynek és azt várják, hogy céljaik eléréséhez a megfelelő eszközök birtokában legyenek.”
“Az együttműködő munkacsoportok jelentik minden sikeres vállalkozás hajtóerejét, és az olyan, jövőbe mutató digitális megoldások, mint például a kognitív táblák, előmozdítják a növekedést. A munkavállalók az együttműködést megkönnyítő digitális technológiák rendelkezésre állását várják vezetőiktől a lehető leghatékonyabb munkavégzés érdekében. Mindannyian ugyanolyan elkötelezettek a pozitív irányú változás iránt.”
Louella Fernandes, a Quocirca iparági elemző cég társigazgatója hozzátette: „Az információkezelés folyamatának fókuszba helyezése nélkül a vállalatok többsége számára küzdelmes időszak következik. A cégeknek át kell értékelniük hosszú távú digitális stratégiájukat. Akik ezt megteszik, azok lesznek a legjobb helyzetben ahhoz, hogy kihasználhassák a digitális szakadék által megnyitott új esélyeket és alkalmazhassák a növekedést támogató új munkamódszereket. Úgy gondolom, idén a cégek fokozatosan ki fogják aknázni a technológia lehetőségeit. A digitális magabiztosság előmozdítása a munkahelyeken elengedhetetlen lesz a sikeres teljesítményhez.”
Kapcsolódó cikkek
- Közel 200.000 hazai e-sport játékos – az e-sportról számokban
- Korszakhatárhoz érkeztek a magyarországi nagyvállalatok egy friss Microsoft-IVSZ kutatás alapján
- Ricoh berendezés támogatja az additív gyártástechnológiával kapcsolatos innovációs törekvéseket a Daimlerben
- Értékes adataink a digitális káoszban
- Az IBM és a Ricoh átalakítja a tárgyalói kultúrát a Watson technológiájú interaktív táblákkal
- Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet
- Magyarországon az irodai dolgozók 72 százaléka szerint az irodai munka papír nélküli elképzelhetetlen
- A gamer bennünk van
- Pesszimisták a HR-esek, mégis igyekeznek mindent megtenni az informatikai munkaerőhiány kezeléséért
- Íme az 5 legnagyobb veszély az interneten
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.