A pelenka volt a slágertermék 2017 első félévében
Mennyiség alapján a pelenkák, míg forgalmi érték szerint a háztartási gépek fogytak a legjobban az eMAG.hu-n
A GKI Digital felmérése szerint a dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu csaknem 40 százalékkal több megrendelést regisztrált 2017 első felében az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Kiderült, hogy a vásárlók legnagyobb számban pelenkákat, mobiltelefonokat, valamint mobiltelefon tartozékokat rendeltek. Forgalmi érték szerint a háztartási gépek, televíziók, valamint a mobiltelefonok adták az eMAG bevételének legnagyobb részét.
Az eMAG második negyedéves beszámolója szerint a cég forgalma az elmúlt évben a piaci átlag háromszorosával nőtt a teljes hazai kiskereskedelmi szegmens mindössze 18 százalékos bővülése mellett. A GKI Digital kutatása alapján a vállalat így Magyarország legnagyobb volumenű növekedést elérő online kereskedőjének számít. A felmérés alátámasztotta, hogy a vállalat fejlődése töretlen, hiszen 2017 első félévében 5 százalékkal többen vásároltak az eMAG.hu oldalon, a rendelések száma pedig 38 százalékkal volt több a tavaly júniusi adatokhoz képest. Ehhez az eredményhez az eMAG ügyfeleinek növekvő vásárlási gyakorisága is hozzájárul, hiszen 2016 hasonló időszakához viszonyítva egy vásárló átlagosan 30 százalékkal több rendelést adott le idén.
A fővárosban a nagy háztartási gépek, vidéken a napi fogyasztási cikkek a legkelendőbbek
Az év első felében a webáruház árbevételének jelentős részét, közel 50 százalékát a nagy háztartási gépek, a televíziók és a mobiltelefonok adták, és 2017-ben eddig összesen 65 ezer darab televízió, tablet és mobiltelefon talált gazdára. Nagy háztartási gépeket főként a budapesti vásárlók rendelnek átlagosan termékenként 63.000 forint értékben, a legkeresettebb eszközök közé pedig a fagyasztók- és hűtőszekrények, valamint a mosó- és szárítógépek tartoznak.
Az értékesített darabszám tekintetében viszont az első három termékkategória a pelenkák, a mosó- és tisztítószerek, valamint a mobiltelefon tartozékok voltak, amelyekből összesen több mint 130.000 darabot vásároltak idén. A felmérésből kiderült, hogy a pelenkákat és kiegészítő árucikkeket főként vidékről és jellemzően 2 csomaggal vásárolnak, termékenként átlagosan 4.100 forint értékben.
A vásárlási élmény számít
A webáruház termékportfóliója duplájára nőtt az elmúlt fél évben, így a vásárlók jelenleg több mint 600 ezer féle, az eMAG és Marketplace partnerei által forgalmazott termék közül válogathatnak. Ezzel együtt maga a vásárlási élmény, a minőségi szolgáltatások, és a kedvezményes termékek egyre szélesebb választéka is hozzájárult az eMAG sikeréhez, a fogyasztói elégedettséghez és a visszatérő vásárlók arányának folyamatos növekedéséhez.
Ezt támasztja alá az is, hogy a GKI felmérésében résztvevők az eMAG legnagyobb előnyeként a piaci átlagnál gyorsabb és kényelmesebb vásárlási folyamatot, a kedvező kiszállítási konstrukciót, valamint a terméklapokon megtalálható felhasználói értékeléseket emelték ki. Jelentős azok aránya (30%), akik elsősorban az akciós termékekért keresik fel a webáruházat, viszont a visszatérő vásárlók az említett szolgáltatások és az online vásárlás egyszerűsége miatt rendelnek ismét az eMAG.hu oldalról, amit az egyre népszerűbb mobil alkalmazás is elősegít. A kutatás arra is rávilágított, hogy a vásárlók több mint egyharmada már kipróbálta az applikációt, és az összes rendelés 12 százaléka már ezen keresztül érkezik az aktívabb ügyfeleknek köszönhetően.
Hunyady László, az eMAG marketing igazgatója a beszámoló kapcsán úgy fogalmazott: „A magyar e-kereskedelmi piacra jellemző paradigmaváltás az eMAG vásárlóinál is megfigyelhető, azaz a kedvező ár önmagában már nem képes egy webáruház versenyképességét és növekedését biztosítani. Ezért a vásárlói élmény folyamatos növelése mellett célunk szolgáltatásaink állandó fejlesztése, az elérhető termékkategóriák bővítése.”
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Öt tipp a PayPal-től startupoknak
- Megbízható szállítóra vágynak az online vásárlók és eladók
- 1 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- Az e-kereskedelem sztori - tények és adatok 2016
- Idén 30.500 Ft-ot szánnak a karácsonyra a magyar internetezők
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Dübörög az online szektor
- PayPal: az online értékesítés növelésének 7 módszere
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.