PayPal: Úton a virtuális próbafülke felé
avagy hogyan válasszuk ki a megfelelő ruhaméretet online?
A ruházat az online kereskedelem egyik legnépszerűbb termékkategóriája, azonban sokan még mindig félnek az interneten történő vásárlástól, elsősorban attól tartva, hogy rossz méretet választanak.
Az online áruházak termékválasztéka ugyanakkor összehasonlíthatatlanul nagyobb mint a környékbeli bevásárlóközpontoké és gyakran az árak tekintetében is előnyösebb ajánlatokat találhatunk a kínálatban. Az PayPal online fizetési platform szakértője, Mary Elyutin a következőkben foglalta össze, miként választhatjuk ki a tökéletes méretű ruhadarabot az interneten.
Elő a mérőszalaggal!
Először is mérje meg és jegyezze fel a pontos méreteit! A mérések akkor a legpontosabbak, ha ügyelünk rá, hogy ne húzzuk túl szorosra, de ne is engedjük túl lazára a mérőszalagot. Amikor a csípő-, vagy derékkerületet mérünk, ügyeljünk rá, hogy a hurkot a földdel párhuzamosan tartsuk. Ha nincs kéznél mérőszalagot, akkor sincs gond! Használhatunk bármilyen zsinórt, cérnát, madzagot, amit később egy vonalzóval megmérünk. A megfelelő méretű ruhadarab kiválasztásához a következő adatokra kell megmérnünk:
- Magasság: Nem szorul különösebb magyarázatra.
- Mellbőség: A férfiak a mérést hónalj alatt végzik, a nőknél a mellkas legszélesebb részén.
- Derékbőség: A mérőszalagot a test legkeskenyebb pontjára kell helyezni.
- Csípőbőség: A mérőszalagot a csípő legszélesebb pontja köré kell tekerni.
- Ujjhossz: Tartsa függőlegesen kezét a teste mellett és mérje meg a távolságot nyak közepe, és a csukló között.
- A nadrág hossza: Keresse meg a legjobban passzoló nadrágját és mérje le. Női ruha vásárlás esetére hasznos lehet feljegyezni a legkényelmesebb szoknya hosszát.
- A férfiaknak tanácsos megmérni a nyakukat is, jól jöhet, ha inget akarnak vásárolni.
- A ideális méretű melltartó: A megfelelő méretű fehérnemű kiválasztásához a legjobb megoldás, ha egyszer elmegyünk egy jó üzletbe és kiválasztjuk az ideális darabot az eladó segítségével. Amennyiben az Egyesült Államokból rendel, a hüvelyk és centiméter közötti átváltást könnyedén elvégezheti az interneten.
Az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek lehetnek!
Az egyes országokban különböző méretrendszereket használhatnak, vásárlás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a különbségekről. Ha az XS és XL közötti méretrendszer ismerősnek is tűnik, az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek is lehetnek. A méretrendszerek hasonlóak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban, Japánban és Oroszországban. Ugyanakkor az egyes rendszerek eltérhetnek a férfiak, a nők és gyermekruhák méretezései tekintetében is. A legtöbb online bolt weboldalán találunk a különböző méretezéseket összehasonlító táblázatot, de ha ez nem áll rendelkezésre érdemes keresni egyet bárhol az interneten.
Gyártótól függően is nagy különbségek lehetnek!
A méretezés természetesen a márkáktól függően is eltérhet. A méretek közötti különbségek egyik oka a "vanity sizing", amit magyarul „hiúsági méretezésnek” fordíthatunk. A cégek tudják, hogy a vásárlók nem szívesen vásárolnak nagy méretű termékeket, ezért inkább kisebb méretet írnak a ruhákra. Emiatt gyakran a címkéken azonos méretűnek feltüntetett darabok között is nagy eltérés lehet gyártótól függően.
Segítségünkre lehet az eligazodásban, hogy a legtöbb online áruházban találunk egy táblázatot, amely tartalmazza a centiméterben megadott méreteket is. Ezt minden vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, előfordulhat ugyanis, hogy az általában M-es méretű ruhát viselő vásárlóknak, egyes márkák esetében az S méret is megfelelő lesz.
Bizonyos általánosítások további segítségünkre lehetnek a ruhák kiválasztásában. Az ifjúsági márkák (H&M, TopShop stb.) ruhadarabjai általában kisebbek, mint az idősebb korosztályt célzó gyártók darabjai. Az amerikai ruházat jellemzően mindig kicsit nagyobb. Az ázsiai (japán, kínai, koreai) termékeket a lakosság jellemzően alacsonyabb testmagassághoz tervezték, ezért érdemes a vásárláskor néhány mérettel nagyobbat rendelni. Kézműves termékek esetében, vagy használt árucikkeknél gyakran használják az eladók a más ruhadarabokkal való összehasonlítás módszerét.
Olvassa az értékeléseket!
Sok online áruház lehetőséget kínál, hogy a vásárók értékeljék a termékeket. Ezeket mindenképp érdemes elolvasni, számtalan hasznos apróságot meg lehet tudni belőlük! Az értékelések gyakran tartalmaznak vásárlók által készített fotókat is a termékről, ami további hasznos segítség lehet a döntés meghozatalában. Végül, de nem utolsó sorban ne habozzon kérdéseket feltenni az eladónak!
Rendeljen több méretet, tartsa meg a megfelelőt
Ha még mindig nem teljesen biztos a dolgában, az is egy lehetőség, hogy több különböző méretű terméket rendel, majd a felesleges darabokat visszaküldi. A legtöbb webshopba a kiszállítástól számított meghatározott időtartamon belül – amely jogszabály szerint a kiszállítástól maximum 14 nap - visszaküldhető az árucikk, vásárlás előtt azonban ellenőrizze az értékesítési szabályzatot. Továbbá, ha a PayPal fizetési opciót választja vásárláskor, a vállalat megtéríti visszaküldés postai költségeit.
Használjon virtuális próbafülkét!
Mivel az online értékesített ruházati termékek értékesítése világszerte nő, a márkák folyamatosan dolgoznak rajta, hogy új megoldásokat találjanak a megfelelő méret kiválasztására. A Virtusize.com például virtuális próbafülkét kínál a kereskedőknek, amelyet egyre több oldalon használhatunk, úgyhogy bízhatunk benne, hogy hamarosan beköszönt a tökéletesen illeszkedő méretek kora!
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- Négyszer annyian rendelnek házhoz a kedvenceknek
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Az szja-visszatérítés látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását
- Hogyan NE veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt
- A Vaterán éli reneszánszát a szódásüveg, a gombfoci és a képeslap is
- Liferay Digital Talks: digitalizáció az online élelmiszer-kereskedelemben
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
- Az Alza.hu közel félmillió darab kedvezményre jogosító kupont küld ki
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Elhunyt Zsakó László, a hazai számítástechnika tanárképzés elindítója
Életének 67. évében elhunyt Zsakó László, az ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék nyugalmazott egyetemi docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának vezetője.
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.