A Fujitsu válasza a mainframe-mérnök hiányra

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 9. 08:44

A Fujitsu most bevezetett új szolgáltatásai gondoskodnak róla, hogy a szervezetek hosszú távon is üzemben tudják tartani mainframe-gépeiket. A Fujitsu mainframe-rendszerekhez szánt menedzselt szolgáltatási portfóliója (Mainframe Managed Services Portfolio) a szolgáltatások, a módszertanok, a szakértelem és a megoldások moduláris kínálatával, valamint többek között a Fujitsu BS2000 és VME, valamint az IBM z rendszereket támogató szakértelemmel és megoldásokkal juttatják nagyobb döntési szabadsághoz és rugalmassághoz az ügyfeleket. 

A Fujitsu létrehozta Enterprise Platform Services (EPS) Akadémiáját is, amely az adatközponti- és mainframe-technológiák piacán kínál szakértelmet és karrierlehetőségeket a jelentkezőknek. Támogatja a legfontosabb készségek karbantartását, továbbfejlesztését és a szakértelem átadását annak az új szakértői generációnak, amelynek feladata a mainframe-rendszerek hosszú távú üzemeltetése lesz.

 

 

Számos szervezet mainframe-gépeken futtatja kritikus alkalmazásait, például kormányzati, pénzügyi és biztosítási alkalmazásokat. A különféle virtuális és osztott alkalmazásokat támogató, megbízható mainframe-ek képezik a hibrid IT gerincét.

 

Az ügyfelek körében erősödik az aggodalom, hogy a jövőben hiány lesz a mainframe-ek (pl. IBM z rendszerek) üzemben tartásához szükséges végzettséggel és tudással rendelkező műszaki szakemberekből. A Fujitsu erre reagálva kidolgozott, kifejezetten mainframe-rendszerekhez szánt menedzselt szolgáltatási portfóliója segítséget kíván nyújtani az ügyfeleknek a mainframe-szoftverek és -hardverek állandó üzemeltetési költségeinek mérséklésében. 

 

„A mainframe-rendszerek hosszú távú üzemben tartása ma sok vállalatnál komoly aggodalom forrása. Ezt kívánjuk orvosolni mainframe-rendszerekhez szánt, új menedzselt szolgáltatásainkkal. Elsősorban a mainframe-szoftverek optimalizálására törekszünk, hiszen ezek teszik ki a teljes üzemeltetési költség 60 százalékát. Szeretnénk ügyfeleink partnereként, velük közösen megtalálni az optimális módszert mainframe-rendszereik karbantartásához” – nyilatkozta Richard Carnstone, a Fujitsu EMEIA-régióbeli szervezetének külső mainframe-rendszerekért felelős vezetője. 

 

 

A Fujitsu mainframe-rendszerekhez szánt menedzselt szolgáltatásainak tartalma:

  • Alapszolgáltatások – az ügyfeleknek stabil üzemeltetést biztosító szolgáltatások, amelyek mérséklik a kockázatokat és kezelik a szakemberhiányt. A Fujitsu globális szolgáltatásközpontjainak – Global Delivery Centers (GDC) – hálózata a „follow-the-sun” elv szerint, mindenhol és mindenkor folyamatos hozzáférést kínál a szakértő támogatáshoz.
  • Választható szolgáltatások – a mainframe rendszer hatékonyságát javítják. A Fujitsu a TCO általános felmérésével segít azonosítani a legmegfelelőbb választható szolgáltatásokat. 

 

A Fujitsu által kínált szerződéskötési opciókkal az ügyfeleknek nem kell rugalmatlan árképzésű szerződést kötniük a CPU MIPS-értékre. Törekszünk a CPU-használat, és az ebből eredő magas szoftver- és hardverköltségek mérséklésére. Ügyfeleink többféle alkalmazásmodernizációs és -átalakítási szolgáltatás közül választhatnak. A szolgáltatások első szakaszában végzett környezetelemzés során azonosítjuk a modernizálást igénylő alkalmazásokat, és meghatározzuk, mely alkalmazásokat a legérdemesebb mainframe-en futtatni, és melyeknél érdemes fontolóra venni a platformváltás lehetőségét. 

 

Ár és piaci bevezetés

A mainframe-alapú menedzselt szolgáltatások már jelenleg is elérhetőek közvetlenül a Fujitsutól, a nyújtott szolgáltatásoktól függő áron. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Reprezentatív véleménykutatás készült a mobiltárca alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal a „Mobiltárca megoldások a felhasználók szemével – reprezentatív kutatás a mobiltárca (wallet) alkalmazásokkal kapcsolatos felhasználói szokásokról és attitűdről” témában végezte el a kétfázisú felméréseit.

2024. június 2. 11:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52