A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát
A Bosch víziójában a városi elektromobilitás nem csupán a nagyobb méretről és hatótávolságról szól. A nagyvárosokban ugyanis egyikre sincs igazán szükség, a megtett távok általában rövidebbek, alig haladják meg a 40 kilométert naponta.
Emellett a kisebb elektromos járművek könnyebben jutnak át a forgalmon, olcsóbb az üzemeltetésük, kisebb a zaj- és a károsanyag-kibocsátásuk, és nem utolsósorban a legszűkebb parkolóhelyekre is beférnek.
A Boxbergben idén júliusban tartott Bosch Mobility Experience 2017 rendezvény résztvevői személyesen is kipróbálhatták a Bosch legújabb, a nagyvárosi elektromobilitás jövőjét illető megoldásait: a kis, négyüléses e.Go-t és a legendás Schwalbe robogó elektromos változatát. Mindkettőt a Bosch integrált rendszere mozgatja, amit a vállalat főként a városi közlekedés számára alakított ki: a 48 voltos, moduláris innováció magában foglalja a motort, a vezérlőegységet, az akkumulátort, a töltőt, a kijelzőt és az applikációt. Mindezt pedig két-, három- és négykerekű járművekre szabva.
„Új felfogás terjed a nagyvárosok lakói között: azt szeretnék, hogy a mobilitás mindenekelőtt megbízhatóan és a lehető leggyorsabban juttassa el őket egyik pontból a másikba. Egyszerű és megfizethető közlekedési alternatívát akarnak, stressz és károsanyag-kibocsátás nélkül, a lehető legkisebb zajszint mellett. A Boschnál pedig hallgatunk a jelenben megfogalmazott és a jövőbe mutató igényekre, és igyekszünk kielégíteni őket” – mondta dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja.
Akár áruszállításról, akár a zsúfolt megavárosok napi közlekedéséről van szó, az ázsiai agglomerációkban már most a kis elektromos járművek képezik a mobilitás gerincét, de a nagyobb tömegek közlekedésének is ez az első számú módja. Az elmúlt évtizedben az elektromos robogók valósággal megszállták az ázsiai városok útjait: 1998-ban még csupán 58 ezer darab kelt el belőlük, mára több mint 30 milliót adnak el évente – manapság csak Kínában nagyjából 200 millió ilyen jármű poroszkál az utakon.
A kis elektromos járművekre a Bosch szerint azonban nemcsak Ázsiában, hanem világszerte fényes jövő vár: a városi elektromobilitás különösen a kis és könnyű járművek szegmensében kaphat szárnyra. A Bosch becslései alapján 2020-ig nagyjából 100 millió könnyű elektromos járművet gyártanak majd le – ezek között robogókat és olyan kis négykerekűeket is találunk majd, amelyek körülbelül akkorák, mint egy Smart. Ezzel párhuzamosan pedig az elektromos meghajtású szabadidő-autók (utcai terepjárók) is egyre gyakrabban tűnnek fel az utakon: Kínában például már az Európában árult elektromos autók hosszabb tengelytávú változataival is találkozhatunk.
Piaci előnyök, minimális fejlesztési költségek
Mivel a Bosch 48 voltos, moduláris rendszere az autóiparban már használatos elemekből épül fel, a gyártók a már tesztelt alkatrészek előnyeit élvezhetik, és minimális fejlesztési költségekkel számolhatnak. Ez a már működő eredeti gyári beszállítók (Original Equipment Manufacturer, OEM) és a piac újabb szereplői számára is lehetőséget ad arra, hogy nagyon gyorsan, akár 12-18 hónap alatt piacra dobjanak egy járművet.
Az egyszerű átalakíthatóságának köszönhetően a rendszer elemei ráadásul a kívánt járműosztálytól és teljesítményszinttől függően kombinálhatóak: egy második akkumulátoregység hozzáadásával például megduplázható a jármű hatótávolsága. Mindez csökkenti a bonyodalmat és a költségeket a gyártók, illetve mindazok számára, akik elektromos meghajtással szeretnének átjutni a városon.
- Az erőteljes 48 voltos meghajtóegység az akkumulátorból érkező energia átalakításával a lehető legnagyobb vonóerőt állítja elő.
- A vezérlőegység jelenti az erőátvitel agyát, ami tökéletes kezelhetőséget, a tölthető lítiumion-akkumulátor pedig magas energiasűrűséget biztosít.
- A töltő gyors feltöltést tesz lehetővé akár egy szabványos otthoni konnektorból is.
- A kijelző világosan közli a rendszer minden információját, ráadásul többféle vezetési mód közül lehet választani.
- A rendszer lehetővé teszi a vezető és a jármű közötti kommunikációt egy Bluetooth-interfész és egy okostelefonos applikáció segítségével.
„Szilárdan hisszük, hogy az elektromobilitás gyorsabban terjed majd a kis járművek szegmensében, a moduláris, 48 voltos rendszerünkkel pedig megvan az ideális erőátviteli megoldásunk a gyorsan növekvő szegmens megfelelő kiszolgálásához. Arra számítunk, hogy ez a rendszer az értékesítés során jóval 100 százalék feletti növekedést fog generálni évente” – tette hozzá dr. Markus Heyn.
Kapcsolódó cikkek
- A vészfékrendszerek adhatnak lendületet az önvezető autóknak
- Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez
- Elektromos autótöltés árazása
- Kína a világ vezetője e-mobilitásban
- A Bosch munkatársakká változtatja a robotokat
- Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
- Díjat nyert a Continental innovatív "AllCharge" töltési rendszere
- Ingyenes és kibocsátásmentes taxizás egy hétig Budapesten!
- 5 tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez
- Gigaberuházást nyert a Schneider Electric a Samsung SDI új gyáregységével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek
Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.
Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is.