Egyszerűbbé válik az adatkezelés a hazai cégek számára
Egységes vezérlőközpontot fejlesztett ki a vállalati adatdzsungelek irányításához az SAP szoftvercég. A hazai piacon is debütált megoldás segítségével a vállalatok egyszerűsíthetik és jobban hasznosíthatják a mind több forrásból érkező, egyre hatalmasabbá növekvő adatvagyonukat.
Az SAP Data Hub a különböző típusú és tárolási helyeken lévő adatok szervezésével, megosztásával, felhasználásuk szabályozásával és irányításával segíti, hogy a megfelelő információk jussanak el a megfelelő személyekhez. Ezzel lehetővé válik, hogy a vállalatok a leghatékonyabban tudják kezelni, értelmezni a big datát.
Kihívást jelent a big data menedzselése
Az SAP új, globális felmérése során az IT vezetők 74 százaléka mondta, hogy vállalatánál a gyors reagálási képesség rovására megy a bonyolult adatkörnyezet, míg 86 százalékuk úgy véli, sokkal többet is kihozhatnának adataikból, ha azokhoz könnyebben hozzáférhetnének. Az SAP Data Hub e kihívásokra ad választ, függetlenül attól, hogy azok a felhőben vagy házon belül, adattavakban vagy adattárházakban, SAP alapú vagy más szállítótól származó rendszerekben találhatók.
Nemzetközi big data tapasztalatok a memória alapú technológiával
Egy másik big data felmérés*, amelyet az IDC piackutató készített a szoftvercég megbízásából, azt vizsgálta, miként térül meg az SAP villámgyors adatfeldolgozást kínáló platformjának használata. Az interjúk során megkérdezett szervezetek arról számoltak be, hogy a valós idejű döntéshozatalnak és üzleti folyamatoknak köszönhetően innovatív, akár az addigi játékszabályokat is átíró használati eseteket tudtak létrehozni. Versenyképességük és működési hatékonyságuk is nőtt– az IDC számításai szerint e vállalatok az SAP HANA segítségével évente átlagosan 19,27 millió dollár üzleti értéket teremtenek, miközben átlagosan évi 2,41 millió dollárt költenek a megoldásra öt éven keresztül. Erre az időszakra vetítve ez 575 százalékos megtérülésnek (ROI-nak) felel meg.
E big data technológia a piacvezetők között szerepel a Forrester kutatásaiban is. Az online adatfolyamok elemzésére szolgáló megoldásokat rangsoroló jelentés** kiemeli az SAP átfogó kínálatát, és hogy egyszerre képes a tranzakciók és az analitika futtatására. Ugyancsak a vezető megoldások közé sorolja a piackutató az SAP-t az adattárházak piacán*** is. Itt azon szállítók kaphattak vezetői titulust, amelyek nagy és komplex megoldásokat képesek szállítani, széleskörű felhasználást biztosítanak, nagyfokú automatizáció mellett. A big data kihívásra választ adó HANA technológia előnye nem csupán gyorsaságában, egyszerűsítést, új innovációkat lehetővé tevő erejében jelentkezik, hanem kisebb tárhelyigényében, költségcsökkentésében is: számos esetben akár tizedannyira csökkenthető le a szükséges tárhelyigény.
Mindezeket az SAP megoldásainak piaci fogadtatása egyaránt visszaigazolja. A HANA technológia előnyeit kihasználó, újgenerációs ERP rendszer iránti kereslet éves szinten 70 százalékkal nőtt. Az SAP S/4HANA-t közel 7 ezer vállalat használja világszerte, közöttük olyan Magyarországon is operációval bíró cégek, mint például a Bosch, az Erste Bankcsoport, a SHELL.
______________
*Innovating with Real-Time Data and Insights with SAP HANA (IDC), November 2016, Carl W. Olofson, Matthew Marden
** Forrester Wave: Streaming Analytics Q3 2017
*** Forrester Wave: Big Data Warehouse Q2 2017
Kapcsolódó cikkek
- Akvizíció révén erősíti SAP kompetenciáit a T-Systems Magyarország
- A személyes adatok kezelése 20 millió EUR-ba is kerülhet!
- GDPR: (meg)felel(tet)ésre felkészülni!
- Belépett az IAB-be az SAP
- Schneider Electric: Nem lehet a nulláról kezdeni
- Magyar Big Data cég száll be az éhezés elleni globális küzdelembe
- Ingyenesen letölthetővé tették a belső használatra szánt SAP Fiori témát
- Kihirdették a „Digitális Esély 2017” pályázat nyerteseit
- Big Data: a magyar vállalatok már a rajtnál lemaradhatnak
- Valós veszély-e a 6 milliárdos büntetés egy magyar adatkezelőnek?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.