Az LG a DeepThinQ technológiával erősíti mesterséges intelligenciát alkalmazó termékeit és szolgáltatásait
Az LG Electronics (LG) a vállalat minden üzletágára kiterjeszti szabadalmazott gépi mélytanulás (deep learning) alapú mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) technológiáját, mellyel célja, hogy meggyorsítsa a legújabb technológiával ellátott termékek piaci bevezetését.
Az LG tavaly fejlesztette ki a DeepThinQ 1.0 platformot a cég koreai mesterségesintelligencia-laboratóriumában – az intézmény megalapításának célja az AI technológiákkal kapcsolatos kutatások felgyorsítása volt. A platform segítségével a mesterséges intelligencia számos termékbe integrálható, így az LG termékfejlesztői a jövőbeli készülékekben alkalmazhatják a gépi mélytanulási technológiát. Az LG nemrégiben bejelentett ThinQ elnevezésű AI márkájának stratégiája szerint a DeepThinQ technológiával fejlesztett termékek – a mobileszközöktől a háztartási berendezésekig – egy sor technológia és szolgáltatás összekapcsolásával teljes körű felhasználói élményt nyújtanak majd.
A DeepThinQ 1.0 olyan AI-funkciókat tartalmaz, mint a hang-, a video- és a szenzorfelismerés, vagy a tér- és testérzékelés, melyeket az évek során az LG felhasználók szokásai nyomán gyűjtött adatok alapján fejlesztettek. A DeepThinQ 1.0-t a kezdetektől a nyitottság és a változatosság figyelembe vételével tervezték, melynek eredményeként a platform számos operációs rendszert, többek között az Androidot, a Linuxot és a webOS-t is támogatja.
Az LG ThinQ-val az „élni és tanulni” mottó egészen új értelmet nyer. A DeepThinQ platformon fejlesztett termékek felhőalapú szervereken keresztül tanítják önmagukat, így idővel egyre okosabbak lesznek. Ez a tanulási tulajdonság a DeepThinQ technológia alapja, amely révén az LG AI-termékei nemcsak a közvetlen környezetüket, hanem tulajdonosuk viselkedési mintáit is értelmezni tudják. Az LG ThinQ légkondicionáló például idővel megtanulja tulajdonosa szokásait, és automatikusan lehűti a szobát a megszokott hőmérsékletre. Az autóban az LG utastérfigyelő technológiája megtanulja a sofőr arckifejezéseit és mozdulatait, így észreveszi, ha az autót vezető személy elálmosodik. Mindemellett a ThinQ az autót legtöbbet használó utasok igényei szerint állítja be a zenét, a világítást és a klímát az utastéren belül.
A DeepThinQ már most megváltoztatta néhány – a kereskedelmi szektor és a fogyasztók számára készült – termék tervezésének módját. A koreai Incheon Nemzetközi Repülőtéren működő LG reptéri robotok (Airport Guide Robots) például a környezeti zajok kifinomult elemzése révén könnyebben megértik az utasok beszédét. Az LG robotporszívója pedig megtanulja, mi a különbség a szék és a kutya között, és ennek megfelelően navigál a lakáson belül.
„A DeepThinQ a nyílt filozófiánk megtestesítője – célunk, hogy a platformok, együttműködések és összekapcsolhatóság nyílt stratégiáján keresztül a legerősebb AI-megoldásokat nyújtsuk vásárlóinknak” – mondta Dr. IP Park, az LG Electronics technológiai igazgatója. „A ThinQ teljesen meg fogja változtatni azt, ahogyan vásárlóink a termékeinket használják: a ThinQ termékek fognak róluk tanulni, nem pedig fordítva.”
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- A KLM-nél a DigitalGenius mesterséges intelligenciája válaszol
- Látványos LG installáció a CES-en
- Az LG intelligens konyhai eszközei a háziasszonyok kedvence lehet
- Az LG első 4K UHD projektora a kényelmes kialakítás mellett lenyűgöző minőségű képpel szolgál
- Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
- Okosmegoldások okosvárosoknak
- Samsung DRVLINE platform: lépés az önvezető jövő felé
- AI-megoldás és új képfeldolgozó processzor az LG 2018-as tévéiben
- Az LG új hangszórókat mutat be minden zene- és filmkedvelőnek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.