A Médiatanács felfüggesztette az országos kereskedelmi rádiós pályázatot

forrás: Prím Online, 2018. március 8. 11:08

Az Advenio Zrt. bírósági felülvizsgálati kérelmet nyújtott be a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának pályázati nyilvántartásba vételt megtagadó végzésével szemben, ezért a tanács legutóbbi ülésén – a törvényi előírásoknak megfelelően – felfüggesztette az országos kereskedelmi rádiós pályázati eljárást. A grémium döntött arról is, hogy összesen hatmillió forint támogatásból hat online filmet, illetve sorozatot forgathatnak a Neumann János-pályázat 2017-es második fordulójának sikeres pályázói. Az NMHH legfrissebb tanulmányából pedig kiderül, egyre több a termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók saját gyártású műsoraiban. 

Rádiós döntések

Az Advenio Műsorszolgáltató Zrt. bírósági felülvizsgálati kérelmet nyújtott be a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vételt megtagadó végzésével szemben. A testület ezért – a bíróság jogerős döntéséig – a törvény alapján felfüggesztette az országos kereskedelmi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására megindított pályázati eljárást.

 

Médiatanács a szolgáltató kérelmére ideiglenesen újból 60 napra meghosszabbította a Helikon Rádió és a Helikon Rádió Kanizsa médiaszolgáltatója hatósági szerződéseit a Nagykanizsa 95,6 MHz és a Keszthely 99,4 MHz helyi frekvenciákra május 14-ig, tekintettel arra, hogy az érintett frekvenciákhoz kapcsolódó pályázati eljárások még tartanak. Hasonlóképpen, a tanács ugyancsak ideiglenesen hosszabbította meg a Fortuna Rádió Paks szolgáltatójának szerződését a Paks 96,3 MHz esetében június 18-ig, valamint a Szent István Rádió – Tokaj médiaszolgáltatójának szerződését (a Tokaj 101,8 MHz esetében) május 16-ig. 

 

Két kereskedelmi rádió ötéves szerződés-hosszabbítási kérelméről is döntött a tanács.  Ezek alapján a 97,7 Rádió 1 szolgáltatója a Szombathely 97,7 MHz frekvencián, a Méz Rádió médiaszolgáltatója pedig a Veszprém 103,1 MHz-en sugározhat tovább, 2023. június 25-ig.  A Püspökladány 91,8 MHz-en üzemelő Sárrét FM szolgáltatójának hosszabbítási kérelmét viszont a testület a médiatörvény előírásának eleget téve elutasította, mert a Médiatanács korábban több jogerős határozatában is megállapította, hogy a médiaszolgáltató ismételt jelleggel megsértette a médiaigazgatási jogszabályokat. 

 

Hatmillió forint online videókra

Négy hazai és két határon túli pályázó kapott összesen hatmillió forint támogatást a Magyar Média Mecenatúra Program tavaly meghirdetett Neumann János-pályázatának második fordulójában. Elkészül a negyedik rész is a Tiltott kastélyok című online sorozatból: a marosvécsi Kemény család várkastélyát bemutató kisfilmet a magyaridok.hu/videoriport oldalon lehet majd megnézni, ahol a korábbi epizódok is megtekinthetők. Fényképezési alapismeretek elsajátításában segít majd a Kerülj képbe! című ötrészes sorozat. A rövid epizódokat az echotv.hu oldalon követhetik majd nyomon az érdeklődők. A bonumtv.hu-n három új alkotás is elérhető lesz: kétrészes ismeretterjesztő videó készül a kiszáradás veszélyével küzdő Duna-Tisza közi hátság vízgazdálkodásáról, portré-reality sorozat lesz látható a nagycsalád és a karrier összeegyeztetéséről, az egyik sikeres határon túli pályázó pedig a Vajdaság magyarlakta falvait járó Tanyaszínház életéről forgathat videósorozatot. A valasz.hu oldalra készülnek a másik határon túli pályázó videói: a nyolcperces anyagokban a csíksomlyói búcsú zarándokai szólalnak majd meg. 

 

A testület meghosszabbította a négyfordulós Neumann János-pályázat következő, harmadik fordulójának beadási határidejét, ennek köszönhetően március 20-ig még lehet jelentkezni. Erre a fordulóra az eddigiektől eltérően egyéni vállalkozók is jelentkezhetnek a támogatásért – a gazdasági társaságok, alapítványok, egyesületek, valamint közép- és felsőoktatási intézmények mellett. 

 

Napi száz termékmegjelenítést láthatunk 

A Médiatanács elfogadta az NMHH legfrissebb tanulmányát az országos kereskedelmi televíziók műsorainak termékmegjelenítéséről. A felmérés ezúttal a 2017 második félévét vette górcső alá, és az RTL Klub és a TV2 közel 3000 műsorszámát elemezte. Összesen 18 341 termékmegjelenítést azonosított be, amely 38 százalékkal több, mint 2016 azonos időszakában volt (13 269) – tehát naponta mintegy százszor találkozhattunk ilyen hirdetési formával. Az RTL Klub az egy évvel korábbi termékmegjelenéseit 70 százalékkal növelte, a Tv2-nél viszont ez a szám enyhén visszaesett. A vizsgálat az előző félévben is a csatornák saját gyártású műsoraira fókuszált, amelyek közül – az eddigi trendnek megfelelően – a tematikus magazinműsorokban tűnt fel a legtöbb termékmegjelenítés, az összes hirdetés 54,3 százalékában. 

 

A hirdetések 96 műsorhoz kapcsolódtak. A legtöbb termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok tízes listájában mindössze egy Tv2-s műsor, a Mokka található, a nyolcadik helyen. A listát az RTL Klub Fókusz című műsora vezeti. A megjelenő márkák száma közel harmadával nőtt: 2016 második félévében 2019-félét láthattak a tévénézők, egy évvel később már 2652-t. A leggyakrabban megjelenő márkák a Hell, a Scitec Nutrition és a Liget Club voltak, letaszítva az élről a 2016 második félévében vezető Adidast és Nike-t a nyolcadik és a negyedik helyre. 

 

A vizsgált időszakban 2173 esetben volt kapcsolat a termékmegjelenítés során szerepeltetett márka és az adott műsorszámot támogató cég között. Vagyis az esetek 11,8 százalékában a különböző kereskedelmi üzenetek egymást erősítették.

 

A teljes tanulmány elolvasható az NMHH honlapján.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55