Egy friss kutatás sokat elárul a magyar internetezők nyaralási szokásokról
Hogyan és hol nyaralunk? Mennyit költünk nyáron szabadságra? Több vagy kevesebb napot töltünk a munkahelytől távol, mint tavaly? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Jófogás online kérdőíve, amit egy nap alatt közel nyolcezren töltöttek ki.
Nem éri meg nyaralni menni?
Sokan gondolhatják, hogy nem éri meg nyáron szabadságra menni, mert amellett, hogy anyagilag megterhelő, a munkafolyamatokból is kiesik az ember, ráadásul nehéz összeegyeztetni a szabadságok időpontjait a munkatársakkal. A kitöltők kétharmada egyáltalán nem megy nyaralni idén, ráadásul 70 százalékuk már a tavalyi évben sem tette meg ezt.
Hosszú távon a szabadság nélküli, állandó munkavégzés hibás döntés. Nyaralás alatt szervezetünk stresszhormon-szintje csökken, ez pedig általános egészségi állapotunk javulásához vezethet. Ha tehetjük, mindenképpen menjünk el nyaralni, akkor is, ha csak két napra tudunk elszabadulni munkahelyünktől. A kutatás válaszadóinak többsége 2-7 napot nyaral, de negyedük akár két hétre is elutazik, 7%-uk pedig több mint kéthetes nyaralást tervez. Legalább egy kétnapos üdülésre a kitöltők 8%-ának is sikerül időt és pénzt szakítani.
Jó hír, hogy a kitöltők harmada többet nyaral idén, mint tavaly, 42%-uk pedig ugyanannyi napot vesz ki szabadságra nyáron, mint az előző évben. Ha döntenünk kell arról, hogy egyszer utazzunk el hosszabb szabadságra, vagy többször rövidebbre, mindenképpen a több, rövidebb ideig tartó kikapcsolódást válasszuk. A pihenés időtartamánál fontosabb annak rendszeressége, hiszen éppúgy szükség van rá, mint az alvásra.
Fej-fej mellett külföld és belföld
Érdekesség, hogy minimális a különbség a külföldi és belföldi úti célok között. Egy hajszállal többen, a válaszadók 53%-a szavazott hazai nyaralásra, 47%-uk viszont távolabbi helyszínnel tervez.
Mélyen a zsebünkbe nyúlunk…
A válaszadók negyede fejenként 50.000-100.000 forint közötti költséggel számol, másik negyedük 100.000-300.000 forint között kalkulál, de sokan kihozzák a nyaralást fejenként 30.000-50.000 forintból. A válaszadók harmada többet tervez idén nyaralásra költeni, a legtöbben fejenként 10.000-30.000 forinttal többet kalkulálnak az idei nyári szabadságára.
Ha sikerül szabadságra mennünk és elszabadulnunk a munkából, később sokkal kipihentebbek és magabiztosabbak lehetünk a munkavégzés során, és könnyedebben vészelhetjük át a szürke hétköznapokat.
Kapcsolódó cikkek
- Van mit fejleszteni a Z-generáció digitális kompetenciáin
- A mesterséges intelligencia garantálja a bevételnövekedést
- Tények és tévhitek a tévénézésről
- Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének
- A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- A mesterséges intelligencia is a toborzás szolgálatába áll
- Közösségi gazdaság újratöltve
- Deloitte IFRS-felmérés: jelentős változások az előző évhez képest
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.