Xboxozó nyugdíjasok a PlayIT siófoki rendezvényén
5 xboxozó nyugdíjas volt a sztárja Magyarország legnagyobb videojáték rendezvényének, a PlayIT siófoki állomásának. Az eseményre az orosházi Evangélikus Egyházközség Fénysugár Nyugdíjas Egyesület tagjai látogattak el unokáikkal, és igazi senior gamerekként ragadtak kontrollert és vettek fel VR szemüveget.
Az eseményre a Magyar Telekom juttatta el a szépkorú gamereket és unokáikat. Digitális nyitottságukat és gaming teljesítményüket a vállalat egy PlayIT-tel közös díjjal is elismerte. A Senior Gamer díjat Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencerekkel karöltve adta át a rendezvényen. A színpadon felvonult a projekt minden résztvevője, így az unokák is, akik szerint nagyszüleik bármire képesek, akár egy nehezebb online játék elsajátítására is.
A rendezvényen nagy meglepetést váltott ki a gamer nagyik jelenléte, akik unokáikkal közösen már tapasztalt xboxozóként autóversenyeztek, játszottak kinect játékokat, és mutatták meg azt, hogy a digitális nyitottság nem kor kérdése.
Az online játékokkal nem most ismerkedtek meg a nyugdíjasok. Tavaly szerezték be xboxukat, amely szokatlan támogatást kapott az orosházi esperestől: megáldotta a készüléket. A közösség azóta is lelkesen használja az eszközt, július óta pedig a legújabb lehetőségekkel és játékokkal is képben vannak. Ekkor karolta fel őket ugyanis a Magyar Telekom, hogy inspirálja őket digitális tudásuk elmélyítésére és arra, hogy unokáikkal közösen játsszanak. A vállalat elvitte hozzájuk Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencereket, illetve Jolcsi nénit. A 74 éves youtuber nem csupán saját csatornát üzemeltet a videómegosztón, hanem önállóan tanulta meg a videokészítés és vágás titkait. Ők hárman tartottak online gaming képzést a mára már senior gamereknek.
Az orosházi gaming oktatásról készült film a Facebookon tíz nap alatt majd’ 500 ezer, Instagramon közel 100 ezer emberhez jutott el. Nemcsak népszerű, de ösztönző is lett a felvétel, hiszen jellemzően elismerő és biztató kommenteket váltott ki a nagyérdeműből. A videót Kiss Imi és Hunboxing Zsolti idősekre szabott gamer kislexikona egészítette ki, Jolcsi néni pedig olyan tutorialt tett közzé, amelyből a nyugdíjasok az alapoktól kezdve sajátíthatják el az internethasználatot. Ennek terjesztését a Magyar Telekom vállalta magára: nyugdíjasklubokhoz juttatják el a felvételt, hogy segítsék a lelkes szépkorúak digitális felzárkózását.
A júliusi „kiképzés” az orosháziak életére is tartós hatást gyakorolt: az eddigi heti egy találkozó helyett már kétszer ülnek össze, klubdélutánjaikhoz pedig az unokák is csatlakoztak, akik játékok használatára tanítják az alkalmakon a nagyszülőket.
A kezdeményezést az eNet és a Telekom közös kutatására alapozva hívta életre a vállalat. A felmérésből kiderült, hogy az idősebb generációk digitális felzárkóztatására komoly az igény. A hazai netezők a fejlődés lehetőségét a fiatalok és a szépkorúak közös tanulásában látják, amelynek számos előnye van. Több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).
Videók:
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2018. második negyedéves eredményei
- Közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást Ercsiben a Magyar Telekom
- Játszva tanítja az óvodásokat a Telekom augusztusi bónusz csatornája a JimJam
- Korlátlan zenehallgatás adatfogyasztás nélkül
- Egyre többen érik el a világhálót a Szupergyors Internet Programnak köszönhetően
- Szabó Melinda a Magyar Telekom új lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- A hazai e-sport piac helyzete
- Kedvet csinál a tanuláshoz és közösséget épít a digitális oktatás
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.