A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot

forrás: Prím Online, 2019. január 18. 20:17

Az idei New York-i NRF kiállításon a Fujitsu bemutatta azokat az innovatív megoldásokat, amelyek új technológiák, pl. az MI alkalmazásával segítenek a kiskereskedelmi cégeknek legyőzni a legnagyobb kihívásokat. 

A Fujitsu kulcsrakész technológiái teljes körűen támogatják az ügyfélutat, és – az élelmiszerboltoktól a divatüzletekig – a kiskereskedelmi vállalkozások minden típusánál jól használhatók. A megoldások elősegítik a vevők bolti élményének javítását és – például az önkiszolgáló pénztáraknál keletkező veszteségek visszaszorításával – a működési költségek csökkentését. 

 

A Fujitsu támogatásával a kiskereskedelmi vállalatok áttörést érhetnek el 2019-ben az MI-ben rejlő lehetőségek hatékonyabb kiaknázásával, és a napjaink vevői által elvárt többcsatornás élmény optimalizálása érdekében csökkenthetik a különbséget a fizikai és online üzleteik között. A mesterséges intelligenciát mélyen integráló, új megoldások kiváló innovációs lehetőségeket nyújtanak, és lehetővé teszik a kiskereskedelmi szektor számára a bolti vásárlási élmény javítását. Szintén az MI az alapja az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások visszaszorítását célzó, új innovatív megoldásnak – amely anélkül csökkenti a visszaélések gyakoriságát, hogy bármilyen kényelmetlenséget okozna a becsületes vevők számára.

 

 

„Úgy gondoljuk, elérkezett az idő, hogy az MI a túlfűtött várakozások szakaszából továbblépve elkezdje érdemben átalakítani a bolti élményt. Így a vevők és a kiskereskedelmi cégek is kézzelfogható előnyökhöz jutnak. Az idei NRF kiállításon azokat az új technológiákat mutatjuk be, amelyeket már ma is bevezethetők a bolti élmény javítására. Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorításától a próbafülkék használatának továbbfejlesztéséig sokféle folyamatba mélyen integráljuk az MI-t a vevőknek nyújtott bolti élmény tökéletesítésére – ráadásul megoldásainkkal a kiskereskedelmi vállalatoknak is költségmegtakarítási lehetőséget nyújtunk” – nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu alelnöke és globális kiskereskedelmi üzletágának ügyvezető igazgatója.

 

A Fujitsu kiskereskedelmi demói szemléletesen bemutatják, hogyan teremt értéket a Fujitsu, miként teszi hatékonyabbá a bolti környezetet és segít kibővíteni a meglévő többcsatornás kiskereskedelmi megoldásokat. Ízelítő a bemutatott megoldásokból:

 

Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorítása 

Az MI innovatív, újszerű alkalmazása segít észlelni és megelőzni az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalásokat anélkül, hogy ez bármilyen módon negatívan befolyásolná a becsületes vevők fizetési folyamatát. A technológia a meglévő önkiszolgáló pénztárgépeket kamerákkal kiegészítve, gépi tanulás és MI alkalmazásával összeveti a vevők által leolvasott vonalkódokat a termék fizikai megjelenésével. Így többé nem lehet majd valamilyen viszonylag olcsó termék (pl. banán) vonalkódját azonos súlyú, de magasabb értékű termékre (pl. steak vagy alkohol) átragasztani. 

 

Okos próbafülke

A Fujitsu okos próbafülkéje a divatüzletek sikeres eladásainak arányát javítja. A vevők a próbafülkében részletes adatokat tekinthetnek meg az épp próbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhetnek más méretet vagy színt belőle. A kérést közvetlenül az eladók hordható eszközeire továbbítja a rendszer, így a vevőknek kevesebb időt kell a próbafülkében tölteniük, és könnyebben megtalálják a számukra tökéletes ruhát, így nagyobb arányban hajtanak végre sikeres vásárlást.

 

Automatikus bolti készpénzszámoló megoldás 

A Fujitsu a kiskereskedelmi üzletek hagyományosan költséges, manuális pénzszámlálási folyamatát továbbfejlesztő megoldását is bemutatja az NRF látogatóinak. Az új rendszer csökkenti a hibák előfordulási gyakoriságát, és felszabadítja a bolti személyzetet számos készpénzkezelési feladat elvégzése alól.

 

A kiskereskedelem szereplői számára szükséges megbízhatóság, agilitás és rugalmasság ismeretében megalkotott, innovatív Fujitsu-megoldások támogatják az ügyfélutat és zökkenőmentes többcsatornás élményt nyújtanak mobilon, online és az üzletekben. Az üzletek jobb élményben részesíthetik vevőiket, fokozhatják működésük hatékonyságát és növekedésük ütemét. A megoldások közül több menedzselt szolgáltatásként is megrendelhető, telepítéssel, felügyelettel, karbantartással és támogatással együtt. Mélyreható felhőszolgáltatási szakértelmét bevetve a Fujitsu használat alapján fizetendő (pay-as-you-go) és szolgáltatásként nyújtott (as-a-service) modell szerint is kínálja az új megoldásokat. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36