A Sony európai vizsgálata szerint a nagy képernyős tévék nagyobb élvezetet nyújtanak

forrás: Prím Online, 2019. július 4. 09:02

A Sony legfrissebb ‘Evolution of the Living Room’* kutatása szerint az európaiak 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televízióra vágyik otthonába. Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló, mely a válaszadók szerint fontosabb státuszszimbólummá vált, mint egy értékes karóra.

 

  • A hordozható okoseszközök kijelzőinek folyamatos növekedése a televíziós piacra is hatással van
  • A Sony ’Evolution of the Living Room’ kutatásában résztvevők 48 százaléka a jelenleginél nagyobb képernyős televíziót szeretne otthonába 
  • A férfiakat jobban érdekli a méret, mint a nőket
  • A magyarországi adatok egyértelműen jelzik a növekvő igényeket a minél nagyobb képernyőjű tévére

 

A Sony kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 55 hüvelyknél nagyobb képátlójú televízióra vágyik, 16 százalékuk pedig 65 hüvelyknél nagyobbra. 

 

Az extra nagy méretű televíziók utáni vágy Franciaországban a legnagyobb, ahol a megkérdezettek 26 százaléka 65 hüvelyknél nagyobb méretű televízión élvezné kedvenc videós tartalmait.

 

A kutatás arra is kitér, hogy tízből egy ember státuszszimbólumként tekint egy elegáns, nagy méretű otthoni televízióra, ezzel megelőzte a rangsorban az okostelefonokat és tableteket (7%), a designer ruházatot (7%) és a drága, minőségi karórákat (6%) is. 

„A feltűnő, kirívó, a szemet vonzó tárgyainkra hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint sikereink zálogaira. A “nagyobb jobb” ideológia eddig soha nem látott méreteket öltött a mai otthoni televíziózás és szórakozás világában, ezért sokaknak már nem csak az fontos, hogy mi jelenik meg a képernyőn, hanem az is, hogy milyen körülmények között élvezheti a kijelzőn látottakat” – elemezte a válaszokat Emma Kenny, brit pszichológus, TV szakértő.

 

A kutatásban résztvevő európai országok közül Olaszországban vágynak a legtöbben a nagyobb méretű televízióra (57%), azonban ők hajlamosabbak túlbecsülni otthonuk méretét. A megkérdezettek 18 százaléka elismerte, hogy vásárolt televíziójuk túl nagynak bizonyult nappalijukba.

 

Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, érdekes adat, hogy az európai nők 43 százalékának szintén számít a nagyobb képernyőátló. 

 

 

„A felhasználóknak már nem csak az a fontos, hogy a lehető legjobb minőségben élvezhessék kedvenc tartalmaikat, hanem az is, hogy egy elegáns, nappalijuk stílusához illő, lehetőleg minél nagyobb képernyőn tegyék meg. A Sony legújabb XG95 televíziója nem csak megfelel ezeknek az igényeknek, de X-Wide Angle** funkciója ugyanolyan képminőséget biztosít, bárhonnan is tekintenek a képernyőre. Ráadásul a Netflix Kalibrált Mód és az IMAX Enhanced program segítségével a nagy képernyős moziélmény otthonuk kényelmében is elérhetővé vált” – mondta Gavin McCarron, a Sony televíziós szakértője.

 

„A magyarországi tendenciák is egyértelműen mutatják, hogy a felhasználók számára egyre fontosabb a nagyobb képernyőméret. Az elmúlt három évben közel megduplázódott a nagyképernyős, 55 hüvelyknél nagyobb átmérővel rendelkező televíziók száma Magyarországon, és az adatok alapján további növekedésre lehet számítani az elkövetkező években” – tette hozzá Alex Hope, a Sony Magyarország kereskedelmi igazgatója.

 

___________

* A 2019. áprilisi kutatásban az Európai Unió alábbi országainak 6000 lakója vett részt, az alábbi megoszlásban: 

  • Egyesült Királyság: 1000 fő
  • Franciaország: 1000 fő
  • Olaszország: 1000 fő 
  • Németország: 1000 fő
  • Hollandia: 1000 fő
  • Belgium: 1000 fő

** A funkciót csak a 75”-ös és 85”-ös átmérőjű modellek támogatják

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59