Az SAP megnyitja és ingyenessé teszi egyes alkalmazásait a járvány elleni küzdelem jegyében
Az SAP több platformján is különleges engedményeket hirdet meg, hogy hozzájáruljon a koronavírus-járvány gazdasági és társadalmi hatásainak enyhítéséhez. A vállalat időszakosan díjmentessé teszi a vevőket és a beszállítókat összekötő beszerzési platformjának SAP Ariba Discovery szolgáltatását, hogy kereslet és kínálat szabadon egymásra találhasson; az üzleti célú utazások tervezésében és lebonyolításában profi megoldását, a Concurhoz tartozó Tripit Prot pedig ingyenesen megnyitja az utazásra kényszerülő magánszemélyek előtt.
A koronavírus járvány megfékezésére hozott korlátozások következtében a vállalkozások rég nem látott mértékű kihívásokkal szembesülnek világszerte. Utazási korlátozás, kijárási tilalom, lemondott rendezvények, elúszó üzletek. Hosszú időre kieső bevételek, amiket a költségek fékentartásával is képtelenség ellensúlyozni. „Az SAP 48 éves fennállása során az egyik legmeghatározóbb globális vállalatává nőtte ki magát, a világ kereskedelmi tranzakcióinak 77%-a valamilyen SAP megoldáson keresztül történik. Éppen ezért kiemelt felelősségünknek érezzük, hogy egyedülálló erőforrásainkra, infrastruktúránkra támaszkodva segítsünk a vállalatoknak akkor is, amikor ilyen komoly krízissel néznek szembe üzleti folyamataik és beszerzéseik során” – mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Az SAP Ariba Network a világ legnagyobb üzleti hálózata, amely 190 országban több mint 4 millió beszállítót hoz egy platformra, és mintegy 3200 milliárd dollár értékű tranzakciót bonyolít. Az SAP a pandémáis helyzet globális hatásaira reflektálva bejelentette, hogy a következő 90 napra minden üzleti szereplő számára díjmentesen elérhetővé teszi SAP Ariba Discovery nevű platformját, hogy bármilyen árura vagy szolgáltatásra felmerülő beszerzési igény szabadon közzétehető legyen és jutalékoktól mentesen befuthassanak a szállítói ajánlatok. A platform alapvetően előfizetéses konstrukcióban működik az SAP ügyfelei részére, a beszállítói ajánlatokért pedig jutalékot számít fel a vállalat. A koronavírus elleni harc jegyében az SAP most ezekre a díjakra hirdet moratóriumot. A különleges felajánlás célja, hogy a felborult kereslet-kínálati viszonyokat, a kritikus szintekre süllyedő vagy éppen túltelített kapacitásokat kiegyensúlyozza, ezáltal elősegítse a globális áru- és szolgáltatásforgalom életben tartását, és az ellátási láncok zavartalan működését. Nem ez az első kezdeményezés az SAP részéről, hogy a világ legnagyobb B2B platformjára, az Aribára alapozva beépítse a jótékonysági célokat és a közösségi érdekeket a beszerzési folyamatokba. A vállalat 2019 végén partnerségre lépett a társadalmi hatásokat előtérbe helyező vállalattal, a Givewith-del. Az együttműködés révén a rendszer a beszerző vállalatok CSR stratégiájával összhangban különböző támogatható nonprofit szervezeteket és programokat ajánl fel. A vevő ezután kiválaszthatja a neki szimpatikus nonprofit programokat, és már az ajánlattételi kiíráshoz hozzáadhatja ezt a tartalmat az SAP Ariba Sourcing használatával, arra kérve a szállítókat, hogy a tranzakció adott százalékát fordítsák a megadott nonprofit program támogatására. A Givewith megoldása révén tehát a jótékonyság automatikusan beépül a beszerzési folyamatokba, a beszállító kiválasztásában pedig új szempont lehet a nyitottság a társadalmilag felelős gondolkodásra és működésre.
A vállalat a COVID-19 okozta pandémiás helyzetben egy másik felajánlást is meghirdetett, az üzleti célú utazások tervezésére, lebonyolítására és adminisztrálására szolgáló SAP Concur megoldásra vonatkozóan. A termékcsaládhoz tartozó TripIt mobilapplikáció világszerte százezres nagyságrendben dolgoz fel útvonalterveket az utazók számára. Figyeli a foglalásokat, a késéseket, járattörléseket, bármilyen változásról azonnal értesíti felhasználóit. Az SAP ennek az alkalmazásnak a Pro verziójához ajánl most ingyenes hozzáférést azzal a céllal, hogy a koronavírus járvány idején az utazást korlátozó minden nemzetközi lépésről időben tájékozódhassanak azok a felhasználók is, akik eddig nem voltak az SAP ügyfelei. Minden magánszemély március 31-ig ingyenesen letöltheti az alkalmazást, emellett további 6 hónapig megkapja a TripIt Pro szintű hozzáférést is, ami természetesen az SAP jelenlegi ügyfeleinek is ingyenesen rendelkezésre áll majd ezen időszak alatt. Így ezekben a bizonytalan időkben bármilyen magánszemély, aki utazásra kényszerül, ugyanazokat a széleskörű biztonsági tájékoztatási és útvonaltervezési szolgáltatásokat élvezheti, mint az SAP üzleti partnerei.
Kapcsolódó cikkek
- Átalakította és ingyenessé tette nyelvtanuló szoftverét az iTOLC
- Így teljesít a tantermen kívüli oktatás
- A WIWE veszélyhelyzetben is segíti a szívproblémák szűrését
- Távmunka és virtuális rendezvények: a vállalkozásokat életben tartó megoldás
- A Telekom segíti ügyfeleit a koronavírus miatt kialakult helyzetben
- Új üzletágvezetőkkel erősít az SAP Magyarországon
- Idén is elindult a Digitális Esély pályázat!
- Babakocsikhoz fejleszt intelligens hajtásrendszert a Bosch
- A Fujitsu PRIMEFLEX integrált rendszere három éven belül 57%-os beruházásmegtérülést biztosít
- Új, digitális transzformációt segítő megoldások az SAP-tól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.