Koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedések az online értékesítésben
Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szövetség lehetőségeihez képest igyekszik segíteni az online kereskedelemben érdekelt cégeknek, valamint hiteles tájékoztatást nyújtani a járvány terjedésének megelőzésével kapcsolatos teendőkről, intézkedésekről. Ezen kívül több más a kereskedelemben érdekelt szervezettel együtt, az MKIK-val együttműködve a kiskereskedelem zavartalan működését segítő munkacsoport tagja, mely társaság közvetlen javaslatokat tesz a kormányzati döntéshozók felé.
A magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban, az Ecommerce Hungary legtöbb kereskedő tagja, valamint a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan kiszolgálni a rendeléseket, ezáltal pedig ellátni a lakosságot.
Ez eddig bevezetett legfontosabb intézkedések:
- a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek
- a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét
- a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket
- napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre,
- napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek rakodótereit,
- a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára
- a csomag-automaták tároló rekeszeit valamint a kezelőszerveket minden feltöltés előtt fertőtlenítik
- az online kereskedelem háttértevékenységét biztosító irodai alkalmazottak közül a legtöbben már otthonról dolgoznak
“A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít az egyik legbiztonságosabbnak megoldásnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet” – mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.
Az Ecommerce Hungary tagjai közt megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel, vagy a mindennapi szükségleteket kielégítő árucikkekkel. Tagvállalataink beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.
Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, célunk hogy az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérjük. Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket, a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.
Ezen kívül az Ecommerce Hungary az alábbi ajánlásokat teszi a lakosság felé, az online vásárlás lebonyolításával kapcsolatban:
- hasonlóan a hagyományos vásárlásokhoz, az online rendelések esetében is mindig csak a szükséges mennyiséget rendeljék meg, és csak olyan terméket vásároljanak, amelyre a mindennapi élet zavartalan működéséhez szükség van
- lehetőség szerint használják az online fizetési megoldásokat, ha mégis utánvéttel szeretnének árut rendelni, olyan kereskedőt válasszanak aki biztosítja az átvételkori bankkártyás fizetést. Amennyire lehet, mellőzni kell a készpénzhasználatot
- Kisebb társasházak, kertvárosi lakóközösségek számára javasolt összevontan rendelést leadni, ez könnyíti a szektorra nehezedő plusz terhelést, így csökken a rendelések átfutási ideje is
- Amennyiben egyéni rendelésről van szó, és megoldható, javasolt a szaküzletben történő személyes átvétel, vagy a csomagautomatába kért teljesítés
- A futárral való találkozáskor lehetőség szerint viseljenek védőmaszkot, vagy ha előrefizetés történt és megoldható, biztosítsák a teljesen érintkezésmentes átvételt. Ez utóbbira a logisztikai cégek is megfelelő intézkedéseket tesznek
Kapcsolódó cikkek
- Koronavírusos átverést azonosított az ESET
- Többen rendelnek élelmiszert online a koronavírus miatt
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Így rendeltünk tavaly a neten
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
- Több millió termék egyetlen webáruházban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.