Robbanás előtt az online építőanyag kereskedelem
Az online kiskereskedelem robbanásszerű, 35 százalékos növekedést ért el a koronavírus hatására tavaly. Forgalma a várakozások szerint 2020-ban meghaladta az egybillió, azaz 1000 milliárd forintot. Eközben az otthonteremtési támogatások hatására élénkül a kereslet az építőanyagok iránt. E két hatás együttesen felpörgeti az online építőanyag kereskedelmet, új kihívások elé állítva a kereskedéseket - hangzott el az Évindító Mapei Kereskedő Konferencián.
A jelenség egyik tünete, hogy mindennapossá vált a vevők online tájékozódása vásárlás előtt. Információkat szereznek a kivitelezés folyamatáról, építőanyagokról, lehetséges alternatívákról. Ez kihívás elé állítja a kereskedőket, szaktudásra és bizonyított kompetenciára van szükség, hogy meg tudják válaszolni a vevők kérdéseit és segíteni tudják a megfelelő megoldás megtalálását. Ma már nem elég szakértőnek tűnni, annak is kell lenni! – mondta Tóth Csaba a Mapei Kft. értékesítési osztályának vezetője.
Az online megrendezett, egész napos szakmai rendezvényen több mint 300 fő építőanyag kereskedő, illetve kereskedés tulajdonos vett részt. A nap programjában stratégiai, vezetési, marketing és szakmai témájú előadások szerepeltek.
Fordulóponton az építőanyag kereskedelem
Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu egyik alapítója, vezető tanácsadójának előadásában elmondta, hogy jelenleg mintegy 15 ezer webáruház létezik Magyarországon, azonban a számuk egyre nő. Ma már szinte nincs olyan termék vagy szolgáltatás, amit ne lehetne értékesíteni az interneten. Az építőanyag kereskedelem digitalizálódása elkezdődött, aki nem vesz benne részt, versenyhátrányt szerez.
Aki sikeresen meg tudja oldani az építőanyag szállítási problémákat, valamint innovatív szolgáltatásokat ad a termékekhez, például elviszi a sittet, vagy gépet ad bérbe, az versenyelőnyhöz juthat.
A szakember szerint a webáruház indításánál elsőként fel kell állítani a stratégiát, melynek keretében meg kell fogalmazni, hogy milyen értéket kínál a webshop, majd validálni kell, hogy amit adunk érdekli-e a piacot.
Ma már a webshop informatikai háttere könnyen megteremthető. Hacsak nincs valamilyen egyedi igénye a vállalkozásnak, akkor a bérelhető webshop rendszerek hatékony megoldást nyújtanak. A siker érdekében kiemelten fontos a logisztikai folyamatok hatékonysága, az IT rendszerek költséghatékonysága, valamint a jó konverziós ráta.
Ez utóbbi azt jelenti, hogy a webshop látogatói közül hányan vásárolnak. Mivel a látogatók szerzése pénzbe kerül, minél többen vásárolnak annál hatékonyabb a webshop. Ezt a megfelelő információval lehet a legjobban segíteni. Kulcsár István Róbert tapasztalatai szerint ugyanis egy webshopban azért nem vásárolnak a látogatók, mert valamilyen kérdésükre nem kaptak választ. Az információ szerzést segítik a jó termékleírások és termékfotók.
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Ingyen indíthatnak webshopot borászatok egy friss magyar megoldással
- „Rákattant” az Apple a magyar startupra
- Utak és lehetőségek a digitális oktatásban
- Befejeződött az Ecommerce Revolution első évada
- A járvány nyertesei a webáruházak
- Hogyan maradhatnak szerethetők a munkahelyek a járványügyi helyzetben?
- Trump nyerte az amerikai elnökválasztás webshopcsatáját
- Újraindítás helyett újragondolás
- Online üzleti valóságshow indult webáruház tulajdonosoknak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.