A hibrid felhő a digitális átalakulás kulcsa
A hibrid felhő bevezetéséhez stratégia szemlélettel közelítő szervezetek négyszer akkora valószínűséggel tudják gyorsan végrehajtani a digitális átalakulást (DX) – állapította meg a Fujitsu megbízásából készült, új kutatás.
A globális kutatást („A hibrid felhő bevezetésében élen járó vállalatok sikerének titka” – Unlocking the Secrets of the Hybrid Cloud Leaders) a Financial Times csoporthoz tartozó Longitude kutatóintézet végezte egy 300 tagú mintán*. A vizsgált vállalatok közül a holisztikus hibridfelhő-stratégiát követők (akiket a jelentés szerzői a „vezetők” kategóriába soroltak) arról számoltak be, hogy sikerült felgyorsítaniuk a digitális átalakulás ütemét. Ez éles ellentétben állt a „követők” kategóriájával, ahol a megkérdezettek mindössze 24%-a adott ilyen választ. A kutatás azt is megállapította, hogy a „vezetők” több mint kétszer akkora ellenálló képességet tanúsítottak a Covid-világjárvány során a munkaerővel kapcsolatban felmerülő kihívások kezelésében.
Napjainkban szinte minden szervezet használ bizonyos felhőalapú üzleti alkalmazásokat, és kihasználja a felhő skálázhatósági, alkalmazkodókészségbeli és költségelőnyeit. Bár kevesen vezetnek be valóban „cloud-only” stratégiát, a többség már érzi a meglévő alkalmazások és infrastruktúra mellett végrehajtott felhőberuházások – az úgynevezett „hibridfelhős” megközelítés – pozitív hatásait.
A működésbeli gyakorlat szempontjából a hibrid felhő bevezetésében élen járó vállalatok a követőkénél kétszer nagyobb valószínűséggel működnek együtt külső partnerrel a hibridfelhő-átalakulás megvalósításában, és több mint kétszer akkora valószínűséggel szervezik ki a hibrid felhő felügyeletét. Az ilyen cégek a Fujitsuhoz hasonló szakértő külső fél mélyreható szakértelmét is hajlandóak igénybe venni a felhőátalakulás során.
A Fujitsu a kutatás eredményeit felhasználva indította el új Cloud Managed Services holisztikus felhőfelügyeleti szolgáltatásait az ügyfelek digitális átalakulásának gyorsítására – elsőként a Microsoft Azure-höz, amelyet 2022 későbbi szakaszában az AWS és a VMware követ.
Kik járnak élen a hibrid felhő bevezetésében?
A kutatók négy fő tulajdonság alapján azonosítják a hibrid felhő bevezetésében élen járó vállalatokat:
• A vezetők összehangolják hibridfelhő-stratégiáikat a vállalatuk egészére kiterjedő átalakítási programokkal.
– Közel háromszor akkora valószínűséggel hangolják össze IT-stratégiájukat az üzleti átalakítási programokkal, és ezzel versenyelőnyhöz jutnak a hibrid infrastruktúrán keresztül.
• A vezetők fejlesztik a hibrid felhő felügyeletét a növekedés ösztönzése és a kockázat csökkentése érdekében.
– A vezetők 60%-kal magabiztosabbak abból a szempontból, hogy képesek kézben tartani a biztonságot, és 75%-kal a tekintetben, hogy kezelni tudják a megfelelést a hibrid környezet egészében.
• A vezetők felkészítik a tehetséges munkatársakat arra, hogy maximális értéket nyerjenek ki a következő generációs hibrid felhőből.
– A vezetők csoportjához tartozó cégek kevésbé aggódnak a tehetséges új munkatársak felvétele miatt – csupán 27% számolt be ilyen jellegű aggodalmakról, míg a követőknél 42% ez az arány.
• A vezetők zökkenőmentesen, nagy volumenben vezetik be az új technológiákat.
– A vezetők közel kétszer biztosabbak abban, hogy a hibrid infrastruktúra segítségével hasznosítani tudják az új technológiákat. A vezetők a követőknél kétszer magabiztosabbak abból a szempontból is, hogy az alkalmazások és a feladatok modernizálásával optimalizálni tudják a teljesítményt, és kétszer nagyobb valószínűséggel képesek arra, hogy az egyszer megépített alkalmazásokat több környezetben is bevezessék. A vezetők 50%-kal jobban bíznak infrastruktúrájuk skálázhatóságában.
Shunsuke Takagi, a Fujitsu igazgatója és globális hibrid IT-kínálatért felelős vezetője elmondta: „A Fujitsu megbízásából készített kutatásból nyilvánvaló, hogy a digitális átalakulásra készülő szervezeteknél holisztikus hibridfelhő-stratégiára van szükség. A vezetők egyértelmű ismertetőjegye, hogy készek a felhőfelügyelet kiszervezésére és a külső partnerrel való együttműködésre.
Ezért nagy örömmel jelentem be a Fujitsu Cloud Managed Services szolgáltatások globális bevezetését. A Microsoft Azure, AWS és VMware környezetekhez nyújtott holisztikus felhőfelügyeleti szolgáltatások felgyorsítják a digitális átalakulás ütemét. A szolgáltatásokat a Fujitsu globális szakértői nyújtják, akik az ügyfelekkel együttműködve gondoskodnak az átalakulás megvalósításához, valamint az ügyfelekkel és az állampolgárokkal való kapcsolatépítéshez szükséges agilitás, költséghatékonyság és reziliencia megteremtéséről.”
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu Cloud Managed Services szolgáltatásai már jelenleg is elérhetők a Microsoft Azure felhasználói számára. Az AWS-hez és a VMware-hez szánt szolgáltatások elindítása 2022 későbbi szakaszában várható. Az árak ügyfélspecifikáció szerint változnak. A lehetőségekkel és az árral kapcsolatban a meglévő ügyfeleknek ügyfélfelelősükhöz célszerű fordulniuk.
_________________
* A Longitude legalább 100-100 regionális válaszadót kérdezett ki az észak-amerikai, az EMEA és az APAC régiók mindegyikében. A megkérdezettek 10%-a felsővezetői pozíciót tölt be.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco új hibrid felhőinnovációkat jelentett be
- Megvalósul a V4-es digitális tudásközpont
- A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- A változásban élenjárók fogják meghatározni a jövőt
- Cisco: ezek a tech-trendek határozzák meg az idei és az elkövetkező éveket
- Hibrid felhő előrejelzés 2021-re
- Digital Transformation Index: a digitális jövő megérkezett
- Tíz megoldás, amellyel a Dell Technologies korszerűsíti az informatikát
- A Fujitsu Qumulo megoldásával több petabájtnyi strukturálatlan adat kezelhető
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.