Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül

forrás: Prím Online, 2022. április 1. 11:18

Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő, új reklámszpotok aránya az elmúlt év második felében – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott új dokumentumból. A testület nyertest hirdetett a Budapest 98,0 MHz-es médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban.

 

A kereskedelmi szektorhoz köthető a legtöbb új reklámszpot

Az ülésen a grémium jóváhagyta a legfrissebb – az elmúlt év második felében közzétett – új tévés reklámszpotokról szóló kutatást, amelyben a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta. 3329 féle új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek. 2020 azonos időszakához képest – az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva – minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett. A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra.

 

Leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal. A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával. Fontos megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként. Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek.

 

A kiskorúakat célzó reklámok részaránya valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amik kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek.

 

Nyertes a Budapest 98,0 MHz-es frekvencia pályázatán

A körzeti vételkörzetű Budapest 98,0 MHz médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a Match Point Official Kft. lett.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59