Egyre természetesebbnek vesszük a digitális fizetési megoldásokat

forrás: Prím Online, 2022. december 13. 19:31

Nemcsak népszerűek a készpénz alternatívái, hanem egyre inkább a mindennapok részének is tekintik ezeket a felhasználók. Az OTP Mobil friss, fizetési szokásokat vizsgáló reprezentatív felmérésének eredményei alapján helyszíni fizetés során a megkérdezettek 62 százaléka a bankkártyás fizetést tartja a legegyszerűbb megoldásnak és a készpénzes fizetést preferálók közel harmada is úgy nyilatkozott, a jövőben szívesen váltana kártyára.

A 18 év feletti magyar lakosság 59 százaléka legtöbbször bankkártyával fizet a boltokban, a készpénzt csupán 30 százalékuk részesíti előnyben – olvasható egy friss, az OTP Mobil megbízásából készített felmérésben*. 

 

Azok közül, akik a bankkártyás vagy okoseszközzel történő fizetést részesítik előnyben, a legtöbben (48 százalék), azzal indokolták a döntésüket, hogy nem tartanak vagy nem szeretnének készpénzt tartani maguknál. 23 százalékuk szerint így jobban nyomon tudják követni a kiadásaikat, 14 százalékuk pedig úgy vélekedik, ez biztonságosabb vásárlási forma. 

 

A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság közel kétharmada (62 százalék) szerint a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb helyszíni fizetési mód, amelynek a további térnyerését vetíti előre az is, hogy a készpénzes fizetést preferálók 28 százaléka tervezi, hogy a jövőben változtat a fizetési szokásain – a kártyás fizetés javára. Erre a legfőbb motivációjuk, hogy úgy gondolják, könnyebb bankkártyával vagy okoskészülékkel fizetni.

 

 

A kereskedők és a szolgáltatók számára így még inkább felértékelődhet, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjanak a változó vásárlói igényekre reagálni a megfelelő fizetési megoldásokkal. Ezt támogatja az OTP Mobil legújabb fejlesztése is, hiszen a SimpleBusiness érintéses funkciója segítségével már fizikai terminál telepítése nélkül is elérhető a kártyaelfogadás a kereskedők és szolgáltatók számára. 

 

„Napi szinten vizsgáljuk a felhasználók igényeinek változását a kereskedőink visszajelzéseire pedig kiemelt figyelmet fordítunk. A SimpleBusiness SoftPOS funkciójának nagy előnye, hogy bankfüggetlen és lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így például a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. A vásárlók tehát kényelmesebben, összeghatártól függetlenül tudnak rajta keresztül fizetni” – mondta Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.

 

„Örülünk, hogy az OTP Mobillal együttműködve segíthetünk abban, hogy a kereskedők szinte bárhol, bármikor fogadhassanak kártyás fizetéseket. Mindössze egy mobiltelefont és aktív internetkapcsolatot használva biztonságos, kényelmes fizetési módot kínálhatnak vásárlóiknak, maguk pedig eszköz- és költségigényeiket csökkenthetik. A legfrissebb felmérésünk**  alapján is azt látjuk, hogy a magyar vásárlók nyitottak erre a technológiára: a válaszadók több mint fele hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként” – tette hozzá Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

 

A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka szerint a fizetési megoldások digitalizációja természetes folyamat és sokuk szerint a fejlesztések sokkal egyszerűbbé teszik a vásárlást. Ezért nem meglepő, hogy egy olyan, viszonylag új megoldást is, amilyen a SoftPOS funkció, a válaszadók 47 százaléka pozitívan fogad. 

 

____________________

* Az OTP Mobil Kft. megbízásából a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. által elvégzett reprezentatív kutatás a lakosság fizetési szokásairól. Célcsoport: 18 év feletti magyar lakosság, adatgyűjtési időszak: 2022.10.19.-10.24., a kutatás elemszáma: 1016 db.

** A Visa Mobilfizetési szokások 2022 felmérés a következő országokra terjed ki: Lengyelország, Csehország, Magyarország, Románia, Bulgária, Szlovákia, Szlovénia és Horvátország. A kutatást a Kantar nemzetközi kutatócég készítette 2022 októberében, online adatfelvétel keretében, országonként 1000 fős, 18-65 év közötti válaszadói mintán.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve

Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.

2024. május 7. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36