A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására

forrás: Prím Online, 2023. április 28. 12:58

A GLAMI.group, Európa egyik vezető divataggregátor oldala új AI-megoldást vezetett be a webáruházak termékkínálatának katalogizálásához. A ChatGPT által is alkalmazott technológia több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1%-ra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya.

Az Európa 14 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) új AI-megoldást vezetett be. A Language Agnostic Merlin (LAM) még hatékonyabbá teszi a szabadalmaztatott neurális hálózati modellen alapuló online rendszert, amely havonta több mint 40 millió tételt kategorizál automatikusan. A személyre szabott házon belüli architektúra több mint 130 termékjellemző (rövid ujj, V-nyak, virágminta, stb) felismerésére alkalmas, valamint a nyelvfüggetlen működésének köszönhetően egyidejűleg alkalmazható a különböző piacokon.

 

A GLAMI mesterséges intelligencia által vezérelt osztályozási rendszere több mint 4300 európai webáruház több millió termékét kategorizálja és teszi kereshetővé. A kínálat havonta átlagosan 10%-a változik, amivel manuálisan lépést tartani lehetetlen, ezért a vállalat a legmodernebb automatizált hálózati architektúrákat alkalmazza. A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a termékinformációk vizuális és szöveges gyors és hatékony felismerése. A LAM, a GLAMI testre szabott házon belüli architektúrája a Transformer nevű megoldást használja a termék jellemzőinek azonosítására, ugyanazt a technológiát, mint a ChatGPT a természetes nyelvi feldolgozáshoz és a képek értelmezéséhez.

 

 

“A GLAMI platformok küldetése, hogy felhasználóink számára megkönnyítse a divat felfedezését és a vásárlást azáltal, hogy a felhasználó számára az egyéni ízlésüknek megfelelő személyre szabott választékot jelenít meg. A releváns termékek bemutatása természetesen kölcsönösen előnyös a felhasználók és a kereskedők számára is. Rendszerünk körülbelül 125 millió ajánlást generál havonta és így a GLAMI minden látogató számára személyre szabott élményt nyújt” – mondta el Silvia Lešková, a GLAMI országigazgatója.

 

A személyre szabott ajánlórendszer alapja a hasonló termékek megtalálása a katalógusban, amelyre a GLAMI saját, ún. Deep Item Categorization modellt fejlesztett ki. A rendszer naponta körülbelül 3 millió kérést tud kezelni, és 17 millió tétel között keres hasonló elemekre. Az ajánlások alapulhatnak az egyes elemek vizuális vagy szöveges hasonlóságán, vagy a korábbi felhasználói interakció eredményein. Az ajánlórendszer működését nap mint nap felülvizsgálják, hogy képes legyen követni a divattrendeket.

 

„A GLAMI-nál 2015 óta használjuk a gépi tanulási technológiát, hogy felhasználóink számára a lehető legjobb keresési élményt nyújtsuk. A mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, így további fejlett funkciók megjelenésére számíthatunk, amelyek még hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetik az online vásárlás élményét. A GLAMI ezeket a feltörekvő technológiákat a partnerei számára is hozzáférhetővé teszi, így segítve azokat, hogy a piac élvonalába kerülhessenek” – kommentálta Václav Košař, Merlin vezető, a GLAMI Group Machine Learning mérnöke.

 

A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. Például egy 2022-es brit gépi tanulási konferencián a csapat közzétette a GLAMI katalógus egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a közösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.

 

Az AI-technológiák ipari alkalmazásai, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak, megértik a felhasználói preferenciákat, legyen szó stílusról, funkcionalitásról, vagy méretről. Ahogy a mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, a GLAMI még fejlettebb funkciókat fog alkalmazni, hogy még hatékonyabbá és élményszerűbbé tegye a divatcikkek felfedezését és vásárlását a felhasználók és a partnerek számára. Azok a vállalatok, amelyek alkalmazzák ezeket a feltörekvő technológiákat, a piac élvonalába kerülnek, átalakítva vásárlásainkat és az e-kereskedelmi platformokkal való interakcióinkat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca

Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.

2024. május 18. 15:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59