Kilőtt az igény a kiszervezett fulfillment szolgáltatásokra, fontos év jön a webáruházak számára
A BOXY Logisztikai Zrt. fulfillment partnerállománya hatszorosára bővült egyetlen év leforgása alatt, ezzel a rendelésteljesítési piac szereplői között a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban. Az ugrásszerű bővülés egyik fontos mozgatórugója, hogy a piaci feltételek átrendeződése miatt egyre nagyobb az igény a költséghatékonyabb robotizált logisztikai megoldások iránt.
A Boxy, a kiszervezett raktárlogisztikai megoldások egyik vezető hazai szolgáltatója a lakossági fogyasztás visszaesése és a stagnáló piaci környezet ellenére is jelentősen növelni tudta ügyfélkörét 2023-ban. A partnerszám bővülése a rendelésteljesítési piac dinamikus növekedésének köszönhető, amely az iparági jelentések szerint akár 45-90%-os bővülést is elérhet a következő 2-3 évben*.
A kiszervezett rendelésteljesítési szolgáltatások iránti igény intenzív növekedése mögötti okok között kiemelkedik, hogy a manuális folyamatok világszerte egyre költségesebbé válnak, és a házon belüli automatizálás nem térül meg azoknál a vállalkozásoknál, ahol nem tudják elérni a kritikus méretgazdaságosságot az év minden szakaszában. A harmadik fél által történő fulfillment iránti kereslet így folyamatosan növekszik, a globális raktárautomatizálási szolgáltatások piaca becslések szerint 2026-ra meghaladja a 30 milliárd USD-t.
A növekedési potenciál minden termékkategória esetében más és más. A magyar piacon 2021-2022-es évben a játékok, az állateledel, a drogéria, a szépségápolás, a baba-mama, a számítástechnika, valamint a műszaki cikkek voltak a leginkább hangsúlyosak. A 2023-ban ez a mezőny a mobiltelefonokkal, táplálékkiegészítőkkel, vitaminokkal és ruházati cikkekkel bővült leginkább. Idén várhatóan a ruházati területen lesz a legnagyobb növekedés, és ebben a szegmensben számítanak a legtöbb új partnerre a fulfillment szolgáltatók.
A belföldi e-kereskedelmi ökoszisztémára továbbá jellemző, hogy a kínai webáruházak egyre nagyobb rendelésállományt szívnak el a piacról, tovább nehezítve a fogyasztás visszaesése miatt már jelenleg is nehéz helyezetben lévő belföldi kereskedőket. Ez a folyamat leginkább a havi 1000-10.000 rendelésszámú, közepes méretű webáruházak szegmensét állíthatja kihívások elé. Ezek a vállalkozások 2023-ban ugyan az egyéb szolgáltatások árszínvonalának emelkedése miatt inkább kerülték a nagyobb váltással járó kockázatokat, viszont várhatóan 2024-ben már nagyobb hajlandóságot fognak mutatni a raktárlogisztikai folyamataik racionalizálására. Mindezek ellenére a kiszervezési hullám már elkezdődött, a terület olyan meghatározó szereplői szavaztak bizalmat a Boxynak, mint a Pelenka.hu, a Játéksziget.hu, a Lifestyleshop.hu, a Dermo.hu, az Intenset.hu, a Duciforradalom.com, vagy az ingatlan.com.
Ugyanakkor egyre jobban terjed a D2C (Direct to Customer) e-kereskedelmi modell, amelyben a digitális csatornákon keresztül közvetlenül a végső fogyasztónak értékesítik a terméket. Magyarországon ez az értékesítési modell még csak most kezd ismertté válni, elsőként főként ruházati, divatipari gyártók körében kezdett terjedni, és bevezetése jellemzően az online értékesítés elindításával társul. A területen a Boxy-nak szavazott bizalmat például az egyik legnagyobb magyar divatmárka, a Sugarbird.
„A Boxy sikeres 2023-as éves működése bizalmat teremthet a nagyobb B2C kereskedők körében, akik mielőtt váltásra szánták volna el magukat, előbb szerettek volna meggyőződni a platform működésének valódi minőségéről. Bár az előrejelzések szerint a vásárlóerő 2024-ben sem fog teljes mértékben helyreállni, és a kínai webáruházak továbbra is erős versenyt jelentenek a belföldi e-kereskedelmi piacon, azzal számolunk, hogy a gyártói és márkázott termékeket kínáló vállalatok egyre nagyobb számban fognak igénybe venni fulfillment szolgáltatásokat a magasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében. A következő időszakban a várakozásaink szerint ebből a körből fognak kikerülni az újonnan belépő ügyfeleink. Fontos megemlíteni, hogy 2024-ben még hatékonyabban fogjuk segíteni potenciális partnereinket abban, hogy még az együttműködés tényleges megkezdése előtt modellezni tudják a kiszervezett raktárlogisztika valódi havi költségeit” – mondta Táncsics András, a Boxy vezérigazgatója.
A Boxy számokban:
– A Boxy raktárában egyetlen nap leforgása alatt 99.650 db terméket kezeltek csúcsidőszakban
– A Boxy a Black Friday hétvége alatt több mint 70 ezer termék rendelését teljesítette
-– A Black Friday napján a Boxy a partnerek rendeléseinek 99,54%-át sikeresen átadta a szállító partnereinek
_______________________
* A közleményben szereplő adatok forrása: GKID Research & Consulting. Fulfillment Big Picture Report 2023.
Kapcsolódó cikkek
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
- Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
- Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Debütált a Logisztikai Évkönyv 2024
- Kritikus fordulópont előtt állhat a logisztikai szektor
- Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
- Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők
- GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem
- Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.