A gyenge mobileladások miatt távozik az LG vezérigazgatója
Az LG-nek ugyan van néhány Android-rendszerű, érintőképernyős mobilja, mint például az Ally vagy az Optimus One, ezek azonban korántsem olyan népszerűek, mint a Samsung, a Motorola, vagy éppen a HTC hasonló készülékei. A cég kínálatában szerepelnek még Windows Mobile üzleti okostelefonok, ezek azonban szintén nem fogynak túl jól manapság, és a Windows Phone 7 megjelenéséig nem is nagyon várható ebben változás. Így aztán a mobilok rossz szereplése is szerepet játszott abban, hogy a teljes cégcsoport bevételeinek negyedét adó LG Electronicsnak sem sikerült kihúznia a vállalat szekerét a kátyúból – a harmadik negyedév vesztesége elérte a 120 milliárd vont (kb. 22 milliárd Ft).
A távozó Nam Yong helyét Koo Bon-Joon veszi át az LG élén, aki valószínűleg azonnal leváltja majd a mobilrészleg fejét, Skott Ahnt és másokat is. A kisebbik dél-koreai elektronikai cég és mobilgyártó egyébként már korábban vázolta rövid távú mobilpiaci stratégiáját: eszerint hamarosan, a rivális Samsungot megelőzve egy kétmagos, 1 GHz-es nVidia Tegra processzorral felszerelt Optimus okostelefont dobnak piacra. Az LG nagyra törő tervei szerint néhány év alatt 10 millió darabot szeretne értékesíteni a készülékből.
Kapcsolódó cikkek
- Edward Norton és Daria Werbowy a PRADA phone by LG 3.0 arcai
- Egymillió eladott LG Optimus LTE
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- LG E400 – Android 145 dollárért
- Kinevezéssel erősítené kormányzati értékesítését a Microsoft Magyarország
- LG X3: Tegra 3 és HD kijelző
- A szolgáltatásokat erősíti a Xerox Magyarország új ügyvezetője
- Megérkezett a harmadik PRADA mobil az LG-től
- 2012-ben indul a PRADA Phone by LG 3.0 forgalmazása
- Papp István a Microsoft Magyarország Kft. új ügyvezetője
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.