EU: Új kihívókra van szükség a magyar telekommunikációs piacon
Európai összehasonlításban Magyarországon használják az előfizetők a legkevesebbet a mobilinternetet, mert az árak magasak, és a szolgáltatók között nem elég erős a verseny. A megoldást az Európai Unió versenyügyekért felelős biztosa, Joaquín Almunia szerint is a jelenlegi szolgáltatókkal versenyző, új, helyi mobiloperátorok piacra lépése jelenti.
Az unió versenyügyekért felelős biztosa elmondta, hogy azokban a tagállamokban, ahol a legnagyobb európai távközlési cégeknek nincsen helyi versenytársa, akár tízszer annyiba is kerülhet az okostelefon használata. A mobilszolgáltatók magyarországi árait uniós összehasonlításban vizsgálva hazánkban van az egyik legnagyobb szükség az új kihívó megjelenésére, a régió hasonló helyzetben lévő országaihoz, Csehországhoz vagy Szlovákiához hasonlóan.
Bár nemzetközi szinten nehéz összehasonlítani az egyes díjcsomagokat, ezzel együtt is nyilvánvalóak a különbségek. Például Ausztriában – egy nálunk is jelenlévő szolgáltatónál – havi 3500 forintnak megfelelő összegért elő lehet fizetni 1GB adatmennyiséget, 1000 SMS-t és 1000 belföldi percet tartalmazó csomagra.
Itthon ugyanannál a szolgáltatónál – de a másik kettőnél is – 10000 forint felett kellene fizetni ugyanezért a szolgáltatásért. Figyelmeztető tény, hogy a hazai szolgáltatók dániai vagy angliai érdekeltségei által kínált tarifák szintén lényegesen versenyképesebbek. Ausztriában, Nagy Britanniában és Dániában egyaránt négy országos hálózattal rendelkező mobilszolgáltató van jelen. Az NMHH álláspontja szerint szükséges, hogy a jelenleginél olcsóbb, európai összehasonlításban is versenyképes tarifák legyenek a hazai lakossági mobilpiacon is.
Almunia valamennyi, a gazdaság fejlődésével összefüggő kérdés közül kiemelve külön figyelmet fordított a telekommunikációs szektor fejlődésének fontosságára. Szerinte a gazdasági növekedés újraindítása szempontjából a digitális gazdaság szerepe egyre inkább stratégiai fontosságú. Ezért az Európai Unióban is a jövő egyik kulcskérdése a hatékony versenyélénkítés a telekommunikációs piac szereplői között.
A versenyügyi biztos beszéde, valamint az Európai Bizottság felmérése is megtalálható az NMHH információs weboldalán. A hogyallunk.hu tájékoztató portált a hatóság azért indította el, mert a fontos ügyekben mindenkinek lehetőséget kell biztosítani a legszélesebb körű tájékozódáshoz. A digitális gazdaság fejlődése olyan kiemelt ügy, amely minden magyar állampolgárt érint, mert mobiltelefonja mindenkinek van, és a használatért minden ember fizet. Az előfizetők pénztárcája és a gazdasági növekedés újraindítása szempontjából egyáltalán nem mindegy azonban, hogy mennyit.
Az európai versenyügyi biztos által elmondottakkal összhangban az NMHH a hazai telekommunikációs piac versenyének élénkítése érdekében a mobilszolgáltatásra alkalmas frekvenciakészletet mielőbb teljes mértékben hasznosítani fogja. Ebben az NMHH minden szereplőre partnerként tekint, akik számára fontos a digitális gazdaság jövője és fejlődése.
Kapcsolódó cikkek
- Internetmegosztás egy előfizetéssel két SIM kártyán
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom
- Novemberben tovább fogyott a mobilpiac
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Februárban is csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Összehangol a versenyhivatal és a hírközlési hatóság
- NMHH: cél a mobilpiaci verseny élénkítése
- Frekvenciaárverés - Hatályon kívül helyezte az NMHH határozatait a Kúria
- Mit ígér idén a Mobile World Congress?
- Ismeretterjesztő kiadványok a média- és hírközlési szolgáltatások felhasználóinak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.