Betiltják Kínában az utazásmegosztó alkalmazásokat
Kína betiltotta, hogy magánemberek közösségi utazásmegosztó alkalmazásokkal fuvarozási szolgáltatást nyújtsanak, ezentúl csak a taxiengedéllyel rendelkező vezetők használhatják az Ubert és hasonló alkalmazásokat az ázsiai országban.
A kínai fuvarmegosztási piacot a Didi Dache alkalmazás vezeti, valamint a Kuaidi Dache, amelynek az Alibaba internetes óriáscég a tulajdonosa. Ezeket a platformokat elsősorban taxistársaságok használják. Az Uber tavaly nyáron jelent meg Kínában, a Baidu internetes kereső portál tavaly decemberben fektetett be a cégbe.
Az Uber a hírre reagálva közölte: tiszteletben tartják a kormány igyekezetét arra, hogy biztonságos, megfizethető és hatékony közlekedési megoldásokat biztosítson az állampolgároknak. Hozzátette, hogy fontosnak tartja a kínai hatóságokkal folyó tárgyalásokat.
Világszerte számos taxistársaság panaszkodott az Uberre és hasonló utazásmegosztó szolgáltatásokra, mivel azok tisztességtelen versenyelőnyhöz jutnak a hagyományos taxis cégekkel szemben azért, mert működésük nincsen hatóságilag szabályozva.
Sanghajban decemberben őrizetbe vettek és bírsággal sújtottak 12, a Didi Dachen keresztül szolgáltatást nyújtó sofőrt. Dél-Koreában engedély nélküli fuvarcég üzemeltetéséért emeltek vádat az Uber helyi vezetője ellen. Franciaország január 1-jétől betiltotta az Ubert (ekkor lépett életbe a taxik tisztességes versenyét szabályozó törvény).
Kapcsolódó cikkek
- Blokkolták a Google Gmail levelezőprogramját Kínában
- Most Uberbe fektet a kínai Baidu
- Kínai weboldalak "önként" vállalják a kommentek kontrollját
- A tőzsdére vonulás után Európában és az Egyesült Államokban terjeszkedne a kínai Alibaba
- Közösségi médián nyomul a Kínai Kommunista Párt
- Kínában is hódít a jeges vizes kihívás
- Feketelistás lett az Apple
- Újabb körben tisztítják meg a káros információktól a kínai csevegőprogramokat
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- Több százmillió forintért kelt el a világ legkönnyebb anyagának egy darabja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.