Ismét elérhetők a MÁV honlapjai, működnek a jegyautomaták is
Öt órára megjavították a MÁV utas- és jegyértékesítési rendszereit kiszolgáló szervert, ezért ismét működnek a vasútállomási menetjegy-automaták, internetes jegyátvételi rendszerek és elérhetők a vállalatcsoport honlapjai is.
A leállásokat az okozhatta, hogy a többszörös biztosítással ellátott szerver háttértárolója nem kapcsolódott az adatátviteli rendszerhez. A MÁV informatikusai a gyártót is bevonták a mielőbbi helyreállítás érdekében.
Mint arról a MÁV korábban tájékoztatást adott, kilenc óra előtt állt le az utas- és jegyértékesítési rendszert kiszolgáló szerver, emiatt átmenetileg nem lehetett elérni a MÁV és a MÁV-START honlapját, valamint az ország egész területén nem üzemelt az internetes jegyátvételi rendszer, nem működött a vasútállomási menetjegy-automaták többsége sem. Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás a műszaki hiba ideje alatt is elérhető volt a www.elvira.mav-start.hu linken keresztül.
Azok az utazók, akik korábban már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de nem tudták kinyomtatni a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhattak a vonatokra. Esetükben a jegyvizsgáló elkérte az e-mail címüket és a jegyvásárlás időpontját, valamint utasleadási lapot állított ki az utazás adatai alapján. A MÁV-START arra kéri utasait, hogy az utasleadási lapot juttassák el az ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen. Így amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetnie.
Az internetes jegyeladási rendszerben naponta átlagosan 3 ezer belföldi és 120-150 nemzetközi jegyvásárlási tranzakció zajlik, a jegyautomatákból pedig napi átlagban 5 ezren vásárolnak jegyet a pénteki napok kivételével, amikor akár másfélszeresére nő az elektronikus jegyértékesítés. Az okozott kényelmetlenségekért az utasok elnézését kéri a vasúttársaság.
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- Átmenetileg nem elérhető a MÁV és a MÁV-START honlapja és az automaták sem működnek
- Tízmillió feletti wifi csatlakozást mért a MÁV
- Megújult a WhatsApp Android alkalmazása
- Közösségi portál indult az UR-robotok tartozékainak és perifériáinak
- Díjazták MÁV-START ingyenes wifijét
- Nyolcmilliószor használták már az ingyenes wifi szolgáltatást a vasúton
- Idén is díjazzák a legjobb céges honlapokat
- Szarvashiba az iOS 8.0.2-ben is
- Komoly hibák az iOS 8 első frissítésében
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói
Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett.
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján. Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.
Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője
A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására.
A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
A csevegőprogramok térhódításának folyamatát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása. A hagyományos telekommunikációs eszközök folyamatos visszaszorulása évről évre megfigyelhető, és mára eljutottunk oda, hogy a „– Holnap hívlak. – Melyiken?” –párbeszéd már nem a vezetékes vagy mobiltelefonra vonatkozik, hanem valamelyik csevegőfelületre vagy alkalmazásra.
Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásával és a petfluencer jelenséggel foglalkozó témák nyerték az IAB Legjobb szakdolgozat versenyét.