Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
Az Olcsóbbat.hu a hazai karácsonyi vásárlási szokásokat kutatta
Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító oldal friss kutatásai szerint idén az online vásárlók harmada 20 és 50 ezer forint közötti összeget szán az ajándékokra, harmaduk szeretné megúszni 20 ezer forint alatt, de 3%-uk akár 100.000 forint fölötti költést tervez.
Bár egyre több hazai webáruházban is megteheti a vásárló, hogy fizetésénél felkerekíti az összeget és a különbséget jótékony szervezeteknek ajánlja fel, de ilyen adományozási lehetőségekkel a karácsonyi szezonban kevesebben élnek, mint ahányan tárgyi adományokat juttatnak el a rászorulóknak. A megkérdezettek több mint fele ruhát, játékot, bútort, könyvet ad ilyenkor adományba.
A karácsonyi vásárlást, az Olcsóbbat.hu felmérése szerint a hazai vásárlók kétharmada jellemzően pár héttel az ünnep előtt kezdi csak meg. Ötödük már nyár végétől hozzáfog az ajándékok beszerzéséhez, és kevesebb mint tizedük az utolsó napokban old meg mindent. A hazai vásárlók harmada rendel külföldi webáruházakból, a legnépszerűbbek itthon is az eBay, az AliExpress és az Amazon.
Tavalyhoz hasonlóan idén is növekszik a mobilról vagy táblagépről rendelők aránya, de jellemzően azok böngészőiből, tehát a webshopok oldalainak mobilverzióján keresztül rendelnek. Csupán tizedük használja az okoseszközökre fejlesztett applikációkat.
Fizetésnél hagyományosan az utánvétes megoldás a legnépszerűbb, de egyre többen használják bankkártyájukat is. A legtöbben a futáros kiszállítást szeretik, bár folyamatosan nő a hazai FoxPosthoz hasonló csomagautomatás átvételi lehetőséget választók száma. A vásárlók kétharmada úgy nyilatkozott, hogy egy adott webáruház kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont lehet, ha az adott cég ingyenesen szállítja ki a terméket.
A termékek kiválasztása során az ár-összehasonlítás mellett a magyar online vásárlók növekvő arányban olvassák el a termékről írt véleményeket, kommenteket, egyre nagyobb arányban nézik meg, hogy magáról az adott webshopról milyen vélemények, értékelések születtek. A legfontosabb szempont a vásárlási döntés meghozatalánál természetesen az ár, de emellett az is lényeges szempontként jelenik meg, hogy könnyű legyen visszavinni, vagy kicserélni a terméket.
Az idei karácsonyi vásárlási szezon slágerei a ruházati termékek, kozmetikai, szépségápolási cikkek, játékok, háztartási eszközök és a könyvek lesznek. Az elektronikai vagy háztartási termékek között az elmúlt hetek adatai alapján úgy tűnik a legtöbben okostelefont, tévét, kávéfőzőt, táblagépet és okosórákat keresnek. Az okostelefonok között a napokban az Olcsóbbat.hu-n összehasonlítható 900 termék közül a Huawei, Apple és Samsung készülékek voltak a legkeresettebbek.
Kapcsolódó cikkek
- NetIQ tippek
- Amit az internettől kapunk karácsonyra
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Idősebbek és bölcsebbek?
- Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Miért tartunk vonzónak valakit?
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.