A PayPal és az Ipsos előrejelzése szerint a magyarok idén 19%-kal többet fognak vásárolni külföldi webshopokban
Megjelent a PayPal és az Ipsos éves nemzetközi e-kereskedelmi jelentése. A belföldi és a határon átnyúló online vásárlási szokásokat vizsgáló, 32 országban több mint 28000 résztvevő válaszait elemző kutatás bemutatja a globális e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, továbbá tartalmazza a legfrissebb információkat a magyarok online vásárlási szokásairól. Az e-kereskedelemi szektor világszerte töretlenül bővül, az Ipsos előrejelzése szerint Magyarországon 2017-ben az online költések összvolumene 10%-kal fog nőni.
Miért vásárolnak a magyar vásárlók külföldi webshopokban?
A külföldi webáruházakban vásárló magyar fogyasztók számára a jó ár továbbra is kulcstényező. A Kínából rendelő magyar vásárlók 93%-a, a Németországból rendelők 46%-a és az Egyesült Királyságból rendelők 61%-a választotta a felkínált válaszlehetőségekből, hogy az alacsonyabb ár olyan tényező, ami miatt előnyben részesítik a külföldi webshopokban történő vásárlást a belföldiekkel szemben. A kutatásból az is kiderül, hogy a hazai piacon nem kapható árucikkekhez való hozzáférés ugyancsak fontos tényező: ezt a válaszlehetőséget a Kínából rendelő vásárlók 58%-a, a Németországban és az Egyesült Királyságból rendelő magyar vásárlók 61%-61%-a jelölte meg.
A kutatás arra is rákérdez, hogy milyen tényezők növelnék a külföldi webáruházban történő a vásárlás valószínűségét. A kérdésre felkínált válaszlehetőségek közül a legtöbb magyar vásárló a magyar nyelvű vevőszolgálat (36%), és a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem, vagy nehezen hozzáférhető árucikk rendelkezésre állását jelölte meg (33%).
A felsorolt okok mellett számos tényező befolyásolhatja még a külföldi weboldalokon történő vásárlás gyakoriságát. Ilyen tényezők lehetnek az olyan különleges alkalmak mint a karácsony, amikor a válaszadók 52%-a a szokásosnál gyakrabban vásárol külföldi webshopból, vagy a szezonális leértékelések, amikor 29% vásárol többet.
A külföldön vásárló magyarok számára kulcsfontosságú a megbízhatóság
Ahogy a határokon átnyúló vásárlás Magyarországon is egyre népszerűbbé válik, várhatóan egyre jobban megbízunk a külföldi webshopokban, és egyre kevésbé befolyásol bennünket, hogy melyik országból rendelünk: a kutatás szerint jelenleg a magyarok 48%-a számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi, vagy magyar, és 46% ugyan annyira bízik mindkettőben.
Ugyanakkor a belföldön és külföldön vásárló fogyasztóknak egyaránt vannak olyan aggodalmaik, amelyek gátját vethetik az e-kereskedelem további térnyerésének: a belföldi webáruházakban történő gyakoribb vásárlástól az online vásárlók 35%-át tartja vissza az attól való félelem, hogy nem a termékleírásnak megfelelelő árucikket fognak kiszállítani. Ugyan ez a tényező nemzetközi vásárlók 29%-át tartja vissza attól, hogy gyakrabban vásároljanak külföldi webshopokban. Az esetleges visszaküldés magas költségei a belföldi webshopokban vásárlók 36%-át, a külföldi oldalakon is vásárlók 26%-át tartják vissza a gyakoribb vásárlásától.
„A legfontosabb tényező a megbízhatóság: a kereskedőknek könnyen megtalálható, egyértelmű termékleírásokat kell elhelyezni a weboldalukon, és megfizethető szállítási költségeket kell biztosítaniuk a vásárlóik számára” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. „A nemzetközi kereskedelem az online üzletek számára a bevételek növélésének fontos forrása lehet. Vállalatunk az olyan eszközökön keresztül, mint a PayPal PassPort és a PayPal Refundend Returns a magyar vállalkozások számára is új lehetőségeket kínál a kereskedelmi tevékenységük bővítésére.”
Az érem másik oldala: hogyan bővíthető a webshopok külföldi vásárlóközönsége?
A nemzetközi értékesítés minden kereskedő számára komoly esélyt kínál a növekedésre, főleg, ha az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket is figyelembe vesszük. A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján az országban továbbra is növekszik az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák pedig a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek, és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesül Királyság, és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.
Mindazonáltal a most készült kutatás néhány további kihívásra is rámutat:
- A vásárlói kényelem a nemzetközi világkereskedelem egyik legfontosabb hajtóereje. Az ingyenesen kiszállítást a nemzetközi kutatásban résztvevő összes válaszadó 46%-a választotta olyan tényezőnek, amely rendelkezésre állás esetén nagyobb valószínűséggel rendelne külföldi weboldalon. A legtöbben ezután a biztonságos fizetés lehetőségét (39%), a belföldön nem kapható árukcikkekhez való hozzáférés lehetőségét (40%), az árak helyi pénznemben való feltüntetését (37%) és alacsonyabb teljes költséget (35%) jelölték meg.
- A külföldi webáruházakban történő vásárlástól a világ online vásárlóinak 35%-át tartja vissza a magas szállítási költség, vagy az attól való félelem, hogy elveszik a csomag (33%), nem felel meg megrendelt árucikk a termékleírásnak (29%), illetve további 29% számára elfogahatatlanul hosszú a kiszállítási idő.
- A fizetési mód megválasztásában biztonság a legfontosabb szempont. A kutatásban résztvevő válaszadók 32 országból huszonnégyben a leggyakrabban a PayPal-t nevezték meg az átaluk használt nemzetközi fizetési megoldásként. Ezt a legtöbben azzal magyarázták, hogy a PayPal-lel fizetett árucikkek után visszaigényelhetik a pénzüket, abban az esetben, ha az árucikk nem felel meg az termékleírásban foglaltaknak.
- A nemzetközi értékesítéshez célszerű összegyűjteni azokat az időszakokat (helyi ünnepek, szezonális leárazások), amikor a fogyasztók az átlagosnál többet vásárolnak. A PayPal a partnerkereskedők számára PassPort néven külön weboldalt üzemeltet, amely tartalmazza ezeket információkat világ legnagyobb piacairól.
A teljes kutatást itt lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkek
- Az e-kereskedelem sztori - tények és adatok 2016
- A magyarok ingyen akarják visszaküldeni az online vásárolt árucikkeket
- Közeleg a Black Friday – 5 hasznos tipp a biztonságos online vásárláshoz
- Több mint tízezer darab eladás az első órában az Extreme Digital fekete péntekjén
- Idén 30.500 Ft-ot szánnak a karácsonyra a magyar internetezők
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Make Black Friday Great Again!
- PayPal: kiugróan magas pénzforgalom várható az ünnepi időszakban
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.