Szilárd alapok minden SAP-alkalmazáshoz
A legtöbb üzleti alkalmazás esetében magasak az elvárások a rendelkezésre állással kapcsolatban, és ez különösen igaz az SAP-megoldásokra. Bármilyen leállás komoly kieséseket okozhat, ezért az alapul szolgáló rendszereknek is mindig kifogástalanul kell működniük.
Az SAP-szoftverekkel dolgozó vállalatokat és szakembereket általában csak az érdekli, hogy a program megfelelően fusson, és ehhez mindig minden rendelkezésre álljon. A SUSE egyik legfontosabb célkitűzése, hogy segítsen ügyfelei számára minimalizálni az állásidőt, ezért a vállalat szakértői három hasznos tanáccsal szolgálnak ahhoz, hogy az SAP-t futtató rendszerek működtetése probléma- és leállásmentes lehessen.
1. Tervezzünk minden esetre!
A SUSE az SAP-alkalmazások futtatására optimalizált SUSE Linux Enterprise Server for SAP Applications platform fejlesztése során azt tartotta szem előtt, hogy az a nap 24 órájában képes legyen megfelelő alapot biztosítani a kritikus fontosságú alkalmazások futtatásához. Váratlan esemény azonban még így is bármikor közbejöhet. Legyen szó hardveres meghibásodásról, emberi hibáról vagy éppen természeti katasztrófáról, az egészen biztosan a legrosszabbkor jön. Ilyen eseteknél rendkívül hasznos, ha egy olyan nagy rendelkezésre állást biztosító komponens is megtalálható a rendszerben, mint például a SUSE Linux Enteprise High Availability Extension.
A SUSE megoldása hatékony grafikus és parancssoros eszközöket tartalmaz, amelyek segítségével a vállalatok egyszerűen fürtözhetik fizikai és virtuális rendszereiket, hogy folyamatosan működtethessék SAP-szolgáltatásaikat. A termék öt különféle, nagy rendelkezésre állást, illetve katasztrófa utáni helyreállítást kínáló lehetőséget tartalmaz SAP-megoldásokhoz és az SAP HANA-ban használt adatokhoz, így minden vállalat megtalálja az igényeinek és a költségvetésének megfelelőt.
2. Állítsuk vissza az adatokat villámgyorsan!
Az természetesen rendkívül hasznos, ha gond esetén a szervezetek gyorsan újra működésbe tudják venni SAP-megoldásaikat, de ezeken kívül az SAP HANA-rendszereken, a memóriában futó adatokra is szükség van a megfelelő működéshez. Erről képes gondoskodni az SAP-termékekben megtalálható System Replication funkció, amely automatikusan menti az adatokat a backup rendszerben.
A SUSE már korábban kidolgozta az első automatizált System Replication (SR) recovery megoldást, amely magában foglal egy egyszerű konfigurálást és automatizálást biztosító varázslót. Emellett lehetőséget biztosít a vállalatok számára hogy kiválasszák, hova kívánják áthelyezni a szolgáltatásokat probléma esetén, és előre meghatározott forgatókönyvek szerint gyorsan meg is valósítsák azt. A megoldást integrálták a SUSE Linux Enterprise High Availability Extension technológiával, így minden beállítható a HA/DR (nagy rendelkezésre állás és katasztrófa utáni helyreállítás) környezet konfigurálása során.
3. Kerüljük meg a problémákat!
A rendszereket muszáj naprakészen tartani. Ha a Linux közösség egy tagja felfedez egy biztonsági rést a Linux kernelben, azt azonnal be kell foltozni, hiszen nem engedhető meg, hogy hackerek hozzáférhessen a vállalat adataihoz. Az ehhez szükséges frissítések telepítéséhez azonban újra kell indítani a rendszereket, ami leállást eredményez, és ezzel együtt kiesést az üzleti működésben és a bevételben.
Ilyen esetekben jön jól a SUSE Live Patching technológiája, amelynek köszönhetően leállás nélkül telepíthetők a frissítések. A fejlesztés gyakorlatilag áthidalja a biztonsági problémát, így az SAP-alkalmazások is folyamatosan futhatnak, és a felhasználók sem érzékelnek semmilyen fennakadást a működésben.
2016 ősze óta a SUSE már az SAP HANA, express edition megoldásának futtatására is alkalmas, amelynek segítségével a Microsoft Windows és Mac OS X felhasználók is könnyebben és kényelmesebben fejleszthetnek SAP HANA-alapú alkalmazásokat.
A Live Patching technológiáról szóló videó:
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- 2017 a nyílt forráskód éve – hódít a felhő és a tárolás
- Biometrikus azonosítás már SAP rendszerekhez is
- A Netlife-ot is elérte az IoT láz
- Az SAP Fiori dizájnját idéző adventi naptár „népokító” céllal
- Mesterséges intelligenciát adnak a hazai HR-esek kezébe
- Magyarországon a legújabb HANA újdonságok
- SUSE Enterprise Storage 4: megoldás a tömeges adattárolás dilemmájára
- Globálisan elérhető a Fujitsu PalmSecure BioLock
- SUSECon: fókuszban a jövő
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.