Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
Az LG Electronics (LG) a 2019-es CES-en mutatja be a külső vázként viselhető CLOi SuitBot robot megújult verzióját olyan további kiszolgáló robotok mellett, amelyek már egyre közelebb járnak a kereskedelmi forgalmazáshoz.
A viselhető LG CLOi SuitBot használója derekát tehermentesíti, csökkentve az emelés és lehajolás okozta erőkifejtést, az LG továbbfejlesztett CLOi kiszolgálórobotjai – a PorterBot, ServeBot és CartBot – pedig a vállalat folyamatosan növekvő szakértelmét képviselik a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) és a robotika területén.
Az eredetileg tavaly ősszel, Berlinben bemutatott LG CLOi SuitBot új verziója a derekat tehermentesítve a felhasználó számára nagyobb erőkifejtést tesz lehetővé, így csökkenti a sérülésveszélyt és az izomfáradást az olyan fizikailag megterhelő tevékenységek végzése közben, mint a nagyobb súlyok felemelése vagy leengedése. A SuitBot azzal, hogy lehetővé teszi a derék 50 fokos fordítását és 90 fokos hajlítását, a törzs mozgékonyságát növeli. A viselhető robot akkor kapcsol be, amikor használója 65 fokban lehajol, amikor pedig álló helyzetbe egyenesedik fel, a készülék kikapcsol. A robot egy töltéssel négy órán át képes üzemelni, és csupán egy órára van szüksége a teljes töltöttség eléréséhez.
Az először a 2018-as CES-en bemutatkozott hordár- (PorterBot), felszolgáló- (ServeBot), és bevásárlóasszisztens-robotokat (CartBot) kifejezetten a repülőterek, hotelek és bevásárlóközpontok számára fejlesztették ki, hogy segítsenek a vendégeknek a poggyászok szállításában, az ételek felszolgálásában illetve a megvásárolt élelmiszerek hordozásában. Az új LG CLOi kiszolgáló robotok az elődmodellekhez képest még fejlettebb, önálló navigációs rendszert kaptak, a továbbfejlesztett összekapcsolhatóság révén pedig például liftekkel, önműködő ajtókkal is képesek kommunikálni. A beépített mesterséges intelligencia révén az LG CLOi robotjai képesek elemezni a felhasználók szokásait, így folyamatosan tanulnak és javítják teljesítményüket. Az érintőképernyők és a beépített hangfelismerő szoftver révén a robotok természetesen és kényelmesen kommunikálnak a felhasználókkal, és olyan összetettebb feladatokat is képesek teljesíteni, mint a vendégek kérdéseinek megválaszolása vagy a fizetések lebonyolítása. Az intelligens robotok teljesen önállóan működnek: az akkumulátor lemerülése esetén visszatérnek a töltőpontra, a teljes töltöttség elérésekor pedig újra munkába állnak, továbbá naponta önellenőrzést végeznek és erről automatikus jelentéseket is készítenek.
„Robotkínálatunk fejlődése tökéletesen szemlélteti elkötelezettségünket az iránt, hogy az igen közeli jövőben a való életben is használható robotikai megoldásokat kínáljunk” – mondta el Roh Jin-seo, az LG szenior alelnöke, a robotikai üzletág vezetője. „Azzal, hogy képesek elemezni és megérteni az őket körülvevő környezetet, az LG CLOi kiszolgáló robotjai a mesterséges intelligencia és automatizálás terén megvalósított jelentős kutatás-fejlesztési befektetéseink megtérülését jelentik.”
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- A holnap konyhája mutatkozik be a CES-en
- Az LG a legújabb Ultra monitorait is bemutatja a 2019-es CES-en
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Mindent a kobotokról és kiegészítőikről – most akár testközelből!
- Ahol a napi robot öröm…
- Golden Robot díjat adott át a Universal Robots
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi fel Sanghajban
- Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot
- Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.