Médiatanács: 47 millió forint rezsitámogatás helyi és körzeti, közösségi médiaszolgáltatóknak
Nyolc közösségi televízió és egy rádió rezsiköltségeihez járult hozzá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a mecenatúraprogramban a legutóbbi, e heti ülésén meghozott döntése szerint.
A testület öt évvel meghosszabbította a Rádió 1-hálózat három tagjának médiaszolgáltatási jogosultságát négy városban, és nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságot szabott ki a TV2 és a Life TV szolgáltatóira a Bezár a bazár!, illetve a Ha ciki, ha nem: beteg vagy! című műsorok miatt.
Költségtámogatások és helyi rádiók jogosultságának megújítása
Mintegy 47,4 millió forintot ítélt meg kilenc pályázónak a Médiatanács közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeinek támogatására a Magyar Média Mecenatúra Program keretében kiírt idei pályázat harmadik fordulójában. A televíziók közül vissza nem térítendő forráshoz jut a Soltvadkerti TV, az újhartyáni Magtelevízió, a Csurgói Városi Televízió, a budapesti Centrum Televízió, a váci ESTV, az RTV Szekszárd, a pécsi Pannon Televízió és a Tótvázsony TV. A rádiók közül az Óbudán fogható Sola Rádió pályázott sikeresen.
A szolgáltatók kérelmére további öt évvel – 2024 szeptemberéig – megújította a testület a Rádió 1-hálózat Salgótarjánban, Békéscsabán, valamint Komlón és Mohácson szóló helyi kereskedelmi tagjainak médiaszolgáltatási jogosultságát.
Bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
Több állampolgári bejelentés alapján indított eljárásban a testület a TV2 szolgáltatóját 2,345 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte, amiért Bezár a bazár! című műsorának előzeteseit márciusban és áprilisban 67 alkalommal nem megfelelő időpontban sugározta. Az ajánló megkérdőjelezhető magatartásmintát közvetített azzal, hogy a kvízműsort a műsorvezetők meztelen futásával próbálta népszerűsíteni. A műsorelőzetes humoros jellege sem ellensúlyozta a nem a védendő korosztály érettségi szintjén ábrázolt meztelenséget.
A Life TV szolgáltatójára 80 ezer forint bírságot szabott ki a grémium, amiért a Ha ciki, ha nem: beteg vagy! című műsorának előzeteseit márciusban nyolc alkalommal is napközben vetítette. Az előzetesekben olyan ritka vagy extrém betegségeket, orvosi beavatkozásokra utaló naturalisztikus jeleneteket mutattak, amelyek a védendő korosztály 16 év alatti tagjaiból szorongást, túlzott félelmet válthattak ki.
Az előzeteseket mindkét csatornán csak a 21 és hajnali 5 óra közötti sávban lehetett volna vetíteni, 16-os korhatár-besorolással.
A tanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét – köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket – is figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- A világ hotline-jai tavaly 224 ezer pedofil felvétel eltávolítását kezdeményezték
- NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt
- A Médiatanács egy kapuvári és egy kisújszállási rádiós frekvencia sorsáról is döntött
- NMHH: Újabb öt évig szólhat az InfoRádió
- Médiatanács: Decembertől is a Szent István Rádió szól majd Gyöngyösön és Sátoraljaújhelyen
- NMHH: Az Így neveld a sárkányodat! harmadik része érdekelte a legtöbb mozinézőt eddig 2019-ben
- NMHH: Jogszerűtlen összegeket követelt a UPC az előfizetőitől
- Médiatanács: nyolc online alkotás készülhet nyolcmillió forintból
- A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött
- Hírközlési labort adományozott az NMHH a győri egyetemnek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.