Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

forrás: Prím Online, 2020. május 25. 09:33

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatait elemezte. Bár a változások mértéke szektoronként eltérő, átlagosan 120%-kal, azaz több mint kétszeresével nőtt a webáruházak látogatottsága a koronavírus-járvány hatására. A látogatások száma április végén, a 16-18. héten érte el a csúcspontot. Május első hetében esett a látogatások száma, azonban még így is kétszerese a januárinak.

 

Nemcsak a vásárlások száma, az árbevétel is megduplázódott. A 16-18. heti csúcsidőszakban 116 százalékkal volt magasabb a vásárlások száma a januári bázishoz képest. Ugyanakkor a GoogleAds hirdetési költségek “csak” másfélszeresére nőttek, ami jól mutatja a vásárlási szándék erősödését. Következésként 30-40%-kal javuló konverziós arány tapasztalható, ami ráadásul május első hetében is megmaradt a magasabb szinten, miközben a látogatások száma csökkent ugyanebben az időszakban.

 

A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Tömegesen jelentek meg új vásárlók, akik a járvány hatására online vásárlókká váltak. Igaz, várhatóan csökkenni fog az online kereslet, nem valószínű, hogy a vásárlók lemondanak az online vásárlás előnyeiről, a változás vélhetően tartós lesz – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.

 

Bár nem minden szektorra voltak ugyanolyan hatással a koronavírus-járvány ideje alatt elrendelt korlátozások, az mégis látszik, hogy a vállalkozások helyzete mostanra sok hasonlóságot mutat. Számos cég most tért át legalább részben az online kereskedelemre, a járvány ugyanis kikényszerítette a kereskedelem digitalizációját. Miután maguk a kereskedők is megtapasztalták az online kereskedelem előnyeit, nehezen elképzelhető, hogy leállítják a fejlesztéseket a járvány után.

 

A szakértő szerint az online vásárlás éppen úgy fog elterjedni, mint a Facebook személyes használata. Ahogyan a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet. A hagyományos boltok napjai meg vannak számlálva, a digitalizáció mindenkit elér.

 

Az e-kereskedelem online térnyerésének alakulása nyomon követhető a fent említett 150 közép -és kelet-európai webáruház adatainak köszönhetően a https://www.growwwdigital.com/covid/ oldalon. Az adatok folyamatosan frissülnek, élő trendeket mutatnak és bárki számára ingyenesen hozzáférhetők.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36