Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 30. 12:50

Szeptember 9-e az Elektromos Járművek Világnapja, amelynek az ABB volt egyik fő kezdeményezője. A Világnap célja az e-mobilitás megünneplése és a fenntartható közlekedésre történő átállás elősegítése. Most, hogy minden idők legmagasabb szén-dioxid szintjeit mérik, és a szén-dioxid-kibocsátás még tovább emelkedik, alapvető fontosságú a kibocsátási értékek csökkentése, mely célkitűzés elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik az elektromos hajtású áruszállításra történő áttérés. 

 

•  Az ABB Decoded című podcast friss epizódjában Stephanie Medeiros, az ABB E-Mobility Global Account Managere a járműflották elektromos hajtásra történő átállításáról beszél, különös tekintettel a nehézgépjárművek villamosítására  

•  Foglalkozik a járművek töltésével kapcsolatos kihívásokkal, és bemutatja, hogy az ABB miként segít előrelépést elérni a kihívásokra megoldást kínáló infrastrukturális fejlesztések terén  

•  Az EV100 kezdeményezés keretén belül az ABB vállalta, hogy 2030-ra elektromos hajtásra állítja át a több mint 10 000 járműből álló flottáját 

 

A villamosmérnök végzettségű Stephanie Medeiros, az ABB E-Mobility Global Account Managere, világszerte e-mobilitási projekteken dolgozik. Ebben a podcast epizódban betekintést enged az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom felé való átmenetben jelentős szerepet játszó flottavillamosítás kihívásaiba és megoldásaiba is.       

 

A flottavillamosítás fontossága  

A flottavillamosítás ügye nagyon lényeges, mivel a kibocsátások 25%-a fuvarozásból származik, és a járműflották jelentősen hozzájárulnak ehhez. A járműflottákon belül döntő fontosságú megvizsgálni a nehézgépjárművek kibocsátását, magyarázza Stephanie:  „Bár az összes járműflottán belül a nehézgépjárművek részaránya csupán 1%, mégis az országúti közlekedésnek tulajdonított globális kibocsátások több mint 25%-áért ezek a járművek a felelősek. Ezért, ha egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt tehergépkocsit elektromos hajtásúra cserélünk, évente 22 tonna CO2-kibocsátást, illetve 500 liter dízel üzemanyagot takaríthatunk meg. Ezek igen nagy számok, és ha ezt a teljes nehézgépjármű-flottára vetítjük, akkor világszerte nagyon sok károsanyag kibocsátást tudunk megelőzni.”       

 

„A flottavillamosítás ügyét vizsgálva látható, hogy világszerte már számos kiváló projekt fut. Az Amazon például azt tervezi, hogy a következő tíz év során, az áruszállítás utolsó szakaszában, amikor a gyűjtőraktárakból eljut az áru a címzettekhez, 100 000 elektromos hajtású szállító járművet állít majd üzembe az USA-ban és világszerte.”  

 

 

A haladás előmozdítása a töltési Infrastruktúra terén  

Ha megvizsgáljuk a nehézgépjárműveket kiszolgáló töltési infrastruktúrát, azt látjuk, hogy ezek töltéséhez nagyobb töltőteljesítményre van szükség, mivel ezeknek a járműveknek nagyobb az akkumulátora és rövidebb a töltésükhöz rendelkezésre álló idő. Ez igen komoly szempont, amit az elektromos hajtásra történő átálláskor az üzemeltetőnek figyelembe kell vennie, mivel a telepítési és az üzemeltetési költségek jelentősek lesznek, továbbá az üzemeltetők szeretnék elkerülni, hogy a járművek azonos időpontban érkezzenek be, és kezdjék meg a töltést. Azonban van mód e kihívások kezelésére is.   

 

„Nos, az első megoldást az intelligens töltés kínálja. Intelligens töltéssel a töltési műveletek eloszthatók a rendelkezésre álló időtartamon belül, így az eszközkihasználtság a lehető legmagasabb szintre emelhető. Már rendelkezésre állnak olyan szoftvermegoldások és eszközök, amelyek lehetővé teszik mindezt, és biztosítják, hogy a járművek töltésére a szükséges időpontban kerüljön sor. De vannak egyéb megoldások is. Ide sorolható például az akkumulátoros energiatárolás, illetve a nap- és megújuló energiák integrálása; ezekkel könnyebben fedezhetők a villamos energia iránti csúcsigények.”   

 

„A töltési oldalon azt látjuk, hogy a nehézgépjárművek 25, 50, vagy annál magasabb kilowatt teljesítménnyel tölthetők. A rendelkezésre álló CCS (kombinált töltési rendszer) szabvánnyal ezek a járművek az áramerősség függvényében 350 kilowatt teljesítményig tölthetőek. Ami igazán érdekes az az, hogy az iparág résztvevői közös erőfeszítéseket tesznek, és vizsgálják a megawatt nagyságrendű töltés lehetőségeit; egy megawattról vagy annál nagyobb teljesítményről van szó. Ez egy új töltési szabvány lesz, az ABB pedig részt vesz ennek megvalósításában.”   

 

Az ABB járműflottájának villamosítási projektje  

Az ABB nemcsak a világ számos pontján lévő ügyfeleinek segít átállni a villamos hajtásra alapozott szállításra és közlekedésre, de a 2030-as fenntarthatósági stratégiájával összhangban, illetve az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom kiépítése érdekében, maga is végrehajtja ezt az átállási folyamatot. 

 

„Az EV100 kezdeményezés keretében az ABB vállalja, hogy 2030-ra elektromos hajtásúra cseréli le a több mint 10 000 járműből álló járműparkját. Ezen túlmenően az ABB világszerte több projektet hajt végre, így például Svédországban az ABB megkezdte a közel 700 járműből álló flottájának elektromos hajtásra történő átállítását. Az Egyesült Királyságban az ABB bejelentette, hogy az 500 darabos járműparkját 2025-re e-járművekre cseréli.”     

 

„A nehézgépjárművek villamosításának kiemelkedő példáit megvizsgálva azt látjuk, hogy az ABB-nek is van e-tehergépjármű fejlesztését célzó kísérleti programja Svájcban. A projekt eredményei azt mutatják, hogy ott van lehetőség az elektromos járművek üzemeltetésére, ahol a töltés zökkenőmentesen megoldható, és az nem befolyásolja jelentősen az üzemeltetést. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk a járművezetőktől is, akik szerint élvezet vezetni ezeket a járműveket, jól gyorsulnak, rendkívül jól manőverezhetőek, a csendesebb üzemük csökkenti a stressz szintjét, így vezetés közben a járművezetők is nyugodtabbak.”   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38