Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
A Tilos Kulturális Alapítvány nyerte a Budapest 90,3 MHz körzeti vételkörzetű rádiós frekvencia használatára indított pályázati eljárást. A Médiatanács döntése értelmében a pályázó 10 évre nyerte el a jogot arra, hogy a frekvencián közösségi rádiót működtethessen.
Netflix: helytelen korhatár-besorolású a kábítószereket bemutató dokumentumsorozat
Nézői bejelentésre vizsgálta a hatóság a Netflix „Hogyan irányítsd az elméd” című sorozatát. A hatósági vizsgálat megállapította, hogy a négyrészes sorozat a pszichedelikus szerek hatásait olyan módon mutatja be, hogy az a 18 év alatti korosztályt a műsorban szereplő narkotikumok kipróbálására ösztönözheti. A készítők részletesen foglalkoznak a kábítószerek állítólagos pozitív hatásaival, ugyanakkor a veszélyeket csak felületesen és hiányosan említik. A műsorszámot a Netflix „16 éven felülieknek” besorolással tette közzé, azonban a Médiatanács döntése értelmében a „18 év felettieknek” szóló korhatár-kategóriába kellett volna sorolni és olyan hatékony műszaki megoldással ellátni, amely biztosítja, hogy a műsorszám kiskorúak számára ne legyen elérhető. A sorozat más országokban, például az Amerikai Egyesült Államokban a „TV-MA”, azaz a „csak felnőtt közönségnek” szóló besorolással került adásba.
A Netflix Hollandiában bejegyzett társaság, így a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, a magyar hatóság – főszabály szerint – nem járhat el vele szemben. A Médiatanács ezért értesíti a Commissariaat voor de Media (CvdM) holland társhatóságot, rendelkezésükre bocsátja saját vizsgálati eredményeit és kéri tőlük az eset kivizsgálását.
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.