Mesterséges intelligenciával pörgetik fel a kakaógyártást

forrás: Prím Online, 2023. május 4. 11:31

Indonézia a világ harmadik legnagyobb kakaótermelője, jelenleg az afrikai Elefántcsontpart és Ghána előzik meg a dobogón. Az ázsiai ország változatos éghajlata és termőtalaja kiváló minőségű, egyedi ízekben gazdag kakaófajtákat eredményez. A lehetőségekben bővelkedő szektor azonban a technológia és az infrastruktúra hiányosságaitól szenved, az alacsony termelékenység és az ingadozó minőség problémáival küzd, így korlátozott mértékben fér hozzá a stabil árakat kínáló, igényes piacokhoz.

Ezen igyekszik változtatni egy állami támogatású vállalat, a Jáva szigetén működő Cocoa Teaching and Learning Industry (CTLI). A cég szakemberei technológiát és képzést adnak a gazdáknak, jobban és megbízhatóbban működő hálózatot fejlesztenek, valamint a nemzetközi piacokhoz igazodó minőségi szabványok és tanúsítványok meghonosításán fáradoznak.

 

 

Mérés a gyártás alapja

 

Az exportorientált vállalat emellett saját gyártását is ipari digitális eszközökkel erősítette meg, hogy növelni tudja a szabványoknak megfelelő alapanyag mennyiségét, egyben példaként szolgálhasson a szektor cégei számára.

 

A jelenleg évente 50 tonnányi kakaót termelő CTLI például kulcsfontosságú motorjaira rezgésérzékelőket szerelt, melyek adatait szoftver elemzi, és mérőrendszer egyszerűsíti a kakaóvajtöltés folyamatát. A vezeték nélküli kapcsolaton keresztül elérhető gépi vezérlőrendszerben a karbantartó mérnökök távolról, táblagépekről, illetve kereskedelmi forgalomban kapható okostelefonokról monitorozzák a motorok és a pumpák működését, miközben a hálózatot tűzfalmegoldás védi a kibertámadásoktól. A kialakított ipari IoT megoldással a CTLI szakemberei bárhonnan, bármikor, valós időben áttekinthetik, és vezérelhetik a gyártás egészét.

 

A termelés további optimalizálását is Siemens megoldásra alapozta az indonéz cég. Mesterséges intelligencia elemzi a szenzoradatokat, hogy mindig a legjobb arány érvényesüljön a pörkölésnél, azaz a lehető legrövidebb idő alatt és a legnagyobb energiahatékonyság mellett fusson le a folyamat, miközben a legmagasabb minőséget adja.

 

 

Big datával a kakaóbabtól a kiszolgáló pultig

 

A CTLI a dolgok ipari internetére épülő alkalmazáscsomaggal ültetvényeit is monitorozza. A vállalat egy appot is fejleszt, amely az időjárási viszonyok alapján előrejelzi a kakaóbabtermés várható minőségét. Elemzéséhez a megoldás az adatközpontban tárolt, történeti adatokat is felhasználja, így a big data analitika kulcsszerephez jut a csokoládétermelés további optimalizálásában.

 

Indonézia ugyanis az organikus és fenntartható kakaótermékek iránti, általános kereslet növelésére törekszik, és olyan magas hozzáadott értékű származékok kifejlesztését tervezi, mint a csokoládé, a csokoládéitalok és a kakaóból készülő kozmetikumok. A kakaóbabtól a kiszolgáló pultig ívelő üzleti modellt a CTLI csúcsminőséget biztosító digitális folyamatai hívják életre.

 

Képek: siemens.com

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59