Self-publishing krédó: magyar szerzőtől a globális portálokon is
A szerzői kiadás – találóbb név: független publikálás – az informatika egyik nagy adománya. Lehetőség az írók, szerzők, könyv-összeállítók, szöveg-felfedezők részére. A szinte felfoghatatlan méretű globális self-publishing portálok ontják a műveket. A legnagyobbak egyike, a Smashwords, már túl van a százezer művön. A honlapján futó számláló mutatja: jelenleg „5,062,766,232 words published.”
Átlagban napi két könyvet töltenek fel a site-ra. Lehetne több is, de sok szerzőt elriaszt, hogy azonnal megjelenik a könyve. Sokan írnak is a szerkesztőknek: „elnézést, vegyék le a könyvet, nem tudtam, hogy azonnal ki is kerül az oldalra, csak kísérleteztem.”
A kiadóhoz tartozó blog, a Könyvkonnektor (www.konyvkonnektor.hu) közzétette a független publikálás krédóját, hitvallását. Az angol változat a free kategóriában a Smashwords portálon nagyon népszerűvé vált. Ehhez hozzájárult, hogy a Teleread (www.teleread.com) portál, az angol nyelvű vezető e-könyves blog is beszámolt a megjelenésről.
Magyar-angol változatban a Publio Könyváruház oldaláról tölthető le a krédó. (www.konyvaruhaz.info) Hozzáférhető a nagy globális könyváruházakban is: iTunes, Amazon, stb.
Néhány sor a szövegből:
"Nemcsak a tiszta értelemben vett szerzők előtt nyílik most meg a nyilvánosság. Rajta a sor az összegyűjtőkön, felfedezőkön is. Dédapáink első világháborús naplói, nagyapáink hadifogságainak története, hölgy-családtagok háztartási feljegyzései, türelemmel viselt betegségek kézzel írt imakönyvei mind ott lapulnak valamelyik rokon személyes holmijai között. Nem dobták ki, ki is tenne ilyet, de most összerakható, kiegészíthető; ívbe, glóriába rendezhető és önmagában vagy megjegyzetelve közzétehető. Akad olyan családtag, akinek éppen most van rá ideje, módja, érkezése.
A szerzői kiadás csak az utóbbi évtizedekben kapott kicsit kellemetlen felhangot. Nagy költőink, íróink kétszáz évvel ezelőtt bizony előfizetőket kerestek könyv terveikhez. Magyarorszagon is, és szerte Európában is ez volt a szokás, az írói maga menedzselte a nevével jelzett kiadványt. Érdemes felidézni: az első nyomtatott könyv is – ha mai értelemben vesszük – self-publishing kiadásban jelent meg. Gutenbergnek nem volt megrendelője, terjesztője, kiadója, sőt, még olvasóközönsége sem. Neki fontos volt a mű, sok-sok évet áldozott rá, nem törődött mással, csak azzal, hogy kész legyen a könyv."
Kerekes Pál
Kapcsolódó cikkek
- Gróf Apponyi Albert életrajzát jelenteti meg a Publio Kiadó
- Egyesülésbe tömörültek az e-könyvkiadók és forgalmazók
- Közösségi könyvkiadás: Sikerkönyv az olvasók igényei szerint
- Írók hajcsárává vált az e-könyvek piaca
- Elindult a Book and Walk e-könyv áruház
- Hajdani sikerkönyvek e-book-ként
- E-könyves világkongresszus Londonban: merész gondolatok
- Megvannak az e-könyv írói pályázat nyertesei
- Könyves valóság-show: egy felújítás története
- A nagykövet naplója 2: újabb érdekességek, intimitások, meglepő gesztusok e-book-on
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.