Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből

forrás: Prím Online, 2013. május 13. 08:21

Június 12-én rendezi meg az MMSZ az éves marketing konferencia első állomását, aminek alapkoncepciója a megváltozott fogyasztási szokásokat a marketing és kommunikációs szakma elismert képviselői szemszögéből bemutatni. A résztvevők első kézből származó információval gazdagodhatnak, ami jelentős versenyelőnyhöz juttathatja őket saját szektorukban.

A konferencián különféle területek szakmai képviselői tartanak előadásokat vagy prezentálják egy-egy kutatás, felmérés eredményeit, továbbá kerekasztal-beszélgetések keretében foglalkoznak szorosan kapcsolódó témákkal is. Piackutató intézetek, ügynökségek, sajtóorgánumok és multinacionális vállalatok elismert szakértői nyilatkoznak azokról a megváltozott fogyasztói szokásokról, amik az eddig megszokottól merőben eltérő üzleti modellt vagy marketing tevékenységet követelnek meg.


A vállalati szektort alkotó cégek zöme hajlamos a saját folyamataiba temetkezni, ezért a vezetők gyakran észre sem veszik a megváltozott piaci helyzeteket, fogyasztói magatartásokat, csak abban az esetben, amikor ezek már számokban kifejezhetőek, pl. az eladások visszaesésében. A hétköznapi élethez hasonlóan szükség van alkalmanként kilépni a napi rutinból, és felülvizsgálni, adott esetben átértékelni az irányadó marketing tevékenységet. Erre a legjobb példát a start-up vállalatok adják, hiszen az üzleti világban való sikerüket az innovatív megoldásoknak és a proaktív gondolkodásnak köszönhetik. E vállalatok vezetői folyamatosan a célközönség igényeit, szokásait kutatják, és azok változásait igyekeznek megjósolni.


Egy hazai marketingvezetőnek érdemes lenne hetente egy alkalommal valamely start-up vezetőjével kötetlen szakmai beszélgetést folytatnia, így friss információhoz és egy olyféle proaktív szemlélethez jutna, ami által inkább trendeket teremtene, sem minthogy a fogyasztók, illetve a piac változásaira reagálna. Az efféle szakmai látókör-szélesítésre ritkán adódik lehetősége az elfoglalt szakembereknek, éppen ezért kerül megrendezésre az éves marketing konferencia.


További információ a 23. Országos Marketing Konferenciáról a következő linken található: http://www.marketingkonferencia.hu/
 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36